De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Formule 1 (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   Mislukte herrijzenis van de Phoenix (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=2357)

Mark 14-05-2002 22:51

de Herrijzenis van de Phoenix

Court boost for Phoenix F1 bid

New Grand Prix team gets early legal breakthrough

Phoenix Finance, the company that bought up the assets of the defunct Prost Grand Prix team, has won an early victory in its court case to gain an entry to Formula 1.

The company tried to enter this year's Malaysian GP with a pair of Prost AP04s run by a skeleton crew of mechanics from TWR. But it was blocked by motorsport's governing body, the FIA, which issued a statement declaring that Phoenix had not bought an entry.

The case between Phoenix and the FIA and Formula One Management began in the British High Court yesterday (Monday). And according to sources, Charles Nickerson's company has taken an early edge, with the FIA admitting that its pre-Malaysian GP statement was incorrect.

The statement read: "Having examined the judgement of the Tribunal de Commerce de Versailles the FIA's advisers have noted that the court has not transferred Prost Grand Prix itself nor made any attempt to transfer the Prost Grand Prix entry in the 2002 Formula 1 World Championship, either to Phoenix Finance Ltd, or to Mr Nickerson."

http://www.autosport.com/newsitem.cfm?id=18994&series=5

Raceboy 14-05-2002 22:53

welwel gaat Yoong toch nog iemand krijgen om zich mee te meten ;)

JPMontoya 14-05-2002 22:56

Phoenix laat die jongens er maar uit voor mijn part
hebben niks of niks te zoeken in F1 !!!!

airco 14-05-2002 23:01

ik wens ze veel succes ... Minardi staat direct zijn plaatsje op de laatste startrij af, om een rijtje naar voor te schuiven.

airco

Finish 14-05-2002 23:06

Quote:

Originally posted by airco
ik wens ze veel succes ... Minardi staat direct zijn plaatsje op de laatste startrij af, om een rijtje naar voor te schuiven.

airco

Volgens mij blijft Minardi op diezelfde plaatsen staan hoor ;)
Enkel krijgen ze er nu 2 andere wagens achter :)

Sennake 14-05-2002 23:07

Lol! Das ook juist! Toch nog ene die wakker is :D :D :D

Oneliner 14-05-2002 23:11

Kunne ze evengoed de F3000 laten meerijden denk ik zo....

airco 14-05-2002 23:58

zo grof zal het wel niet zijn ... de wagens van prost zullen zeker en vast de tijden van vorig jaar nog kunnen halen ... Helaas is dat niet voldoende meer ... Als ze de tijden van vorig jaar rijden staan ze op rij 12 met minardi voor hun...

airco

Alain 15-05-2002 09:44

Hoe meer auto's hoe beter. Zo hoeft Yoong tenminste niet alleen in een hoekje te kruipen als ie de 107 % niet haalt :)

TiBo 15-05-2002 11:54

Phoenix verschijnt volgens mij niet aan de start van een GP. :no:

Als je echt als team wilt deelnemen aan een GP, waarom zou je dat dan nog halsoverkop in het midden van het seizoen doen met een overjaarse wagen die het nooit goed heeft gedaan?
Dit is geen Formule 1 project maar een manier om geld te verdienen of wit te wassen!
Tegen de tijd dat alles op juridisch vlak in kannen en kruiken is en Phoenix een "Go" krijgt, zitten we waarschijnlijk al in Spa.

Die vogel gaat volgens mij niet op ;)

Mark 15-05-2002 20:12

Quote:

Originally posted by Oneliner
Kunne ze evengoed de F3000 laten meerijden denk ik zo....

Dat is een scenario waaraan gewerkt wordt, stond enkele weken terug in de Autosport.

In geval van te weinig teams, wil men als noodscenario een aantal F3000 wagens gaan laten meerijden. Geloof dat in de televisierechten een eis ligt m.b.t. de hoeveelheid deelnemers aan een GP.

Laten we hopen dat het nooit zover komt......echter F1..... heb er even tabak van

JPMontoya 22-05-2002 20:56

Phoenix heeft de rechtzaak verloren, die het voor de High Court in Londen had aangespannen tegen de FIA en FOM. Phoenix wou langs juridische weg startrecht bekomen voor de F1.

Phoenix kreeg noch van de FIA noch van de FOM het recht om deel te nemen aan de Grote Prijzen Formule 1. Volgens de FIA had Phoenix niks meer dan enkele wagens overgenomen van Prost Grand Prix en niet het startrecht dat Prost had.
De rechtbank heeft de FIA gelijk gegeven.

Phoenix verliest dus en moet ook de gerechtskosten betalen.

pitstop.tv

Bart.Vandecavey 22-05-2002 21:53

Wilt er ne keer iemand de titel van deze topic dan veranderen...

Finish 23-05-2002 00:14

't ziet er hoegenaamd een serieus kostelijke zaak uit voor Phoenix. Ze winnen er niks bij, ze geven enkel uit. Vraag me af waar heel deze handel goed voor is ?

airco 23-05-2002 00:20

ge laat den boel failliet draaien, en ge begint onder nen andere naam opnieuw ... met nen goeien boekhouder kan alles ;)

All times are GMT +2. The time now is 23:26.