De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Community-forum (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Het einde van de wereld (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=2911)

Finish 24-07-2002 13:09

Het einde van de wereld

Quote:

LONDEN (BELGA/AG) Astronomen hebben enkele weken geleden een asteroïde ontdekt die in 2019 de Aarde zou kunnen raken. De enorme steenklomp is volgens wetenschappers momenteel het meest bedreigende object in de ruimte, aldus de BBC woensdag. Volgens berekeningen zou de asteroïde 2002 NT7 op 1 februari 2019 met de Aarde kunnen botsen. Maar er bestaan nog veel onzekerheden over deze voorspelling. Het brokstuk is ongeveer twee kilometer groot, genoeg om een heel werelddeel mee te verwoesten. Ook zou de inslag voor wereldwijde klimaatveranderingen kunnen zorgen. Onderzoekers in de Amerikaanse staat New Mexico signaleerden het hemellichaam voor het eerst op 5 juli. Sindsdien houden astronomen uit de hele wereld de asteroïde nauwlettend in de gaten. NT7 daait in 837 dagen rondom de Zon. Als de steenklomp met de Aarde zou bosten, zou dat met een snelheid van 28 km per seconde zijn. (DWM)
bron: www.wanadoo.be

Daar krijg je toch wel even koude rillingen van, niet ?

yvdp 24-07-2002 13:36

euh, ja. Maar wie weet hoever we dan staan op gebied van ruimte en de bommenindustrie. Dan blazen ze da ding toch gewoon op zeker.

Anneke 24-07-2002 13:58

In de films krijgen ze dat ook altijd opgelost dus....
ge zet wa knappe mannen op een of ander vliegding met wa boren en dan komt dat allemaal goed... Ik heb armageddon gezien ;)

Finish 24-07-2002 14:12

Jamaar, zeg nie da'k u nie gewaarschuwd heb eh ! :D

Stipey 24-07-2002 14:48

De baan van zo'n ding valt op zo'n lange termijn nauwelijks te voorspellen, en bovendien bestaan er voor elk gevaarlijk ruimtelichaam dat ze vinden 20 andere lichamen die veel gevaarlijker zijn en die ze niet gezien hebben :-)

Het is vooral sensatiepers.

FleaBite 24-07-2002 15:33

Quote:

Originally posted by Stipey
De baan van zo'n ding valt op zo'n lange termijn nauwelijks te voorspellen
jaja, maareuh.. ik vind 17 jaar toch niet zo'n lange termijn meer, zenne... glp :(

yvdp 24-07-2002 16:08

help, dan bennek opt moment in den helft van men leve

Raceboy 24-07-2002 16:35

precies snel tijd voor kinderen :D

Stipey 24-07-2002 16:51

Quote:

Originally posted by FleaBite

jaja, maareuh.. ik vind 17 jaar toch niet zo'n lange termijn meer, zenne... glp :(

Om zoiets te voorspellen wel. De Aarde is verschrikkelijk klein in vergelijking met de ruimte tot andere planeten en hemellichamen he. Da's alsof ge met uw geweer gaat schieten op een punaise die 20 km verder ligt. Ge kunt wel zien dat die kogel uw richting uitkomt, maar het is erg moeilijk om zijn exacte baan te voorspellen zonder veel data verspreid over een langere periode. Bovendien kan die kogel onderhevig zijn aan andere gravitatiekrachten waarmee je geen rekening hield.

sledge 24-07-2002 17:28

Gelukkig dat ze 1 februari als datum uitkomen, moest het 1 april zijn dan zo er nopg eens verwarring ontstaan. Kzie het Bush JrJr al zeggen op den TV: It was only a joke

yvdp 24-07-2002 17:47

dan vreesek da bush jr jr rap dood zal zijn. Wan t zo'n grapkes zoude ni echt goe overkome denk ik.

Finish 24-07-2002 18:14

Quote:

Originally posted by yvdp
dan vreesek da bush jr jr rap dood zal zijn. Wan t zo'n grapkes zoude ni echt goe overkome denk ik.
Osama Bin Laden Jr. zal daar wel voor zorgen :)

schumivill 24-07-2002 18:21

Quote:

Originally posted by yvdp
help, dan bennek opt moment in den helft van men leve

Fantastisch om te weten hoe oud je zult worden hé! :p

Stipey 24-07-2002 18:55

Quote:

Originally posted by Stipey
De baan van zo'n ding valt op zo'n lange termijn nauwelijks te voorspellen
Of zoals ze op slashdot.org zeggen: "it shouldn't bump getting run over by a llama off your list of worries" :)

De kans dat er in de buurt een oude ster explodeert en een wind met geioniseerde deeltjes uitstoot die eventjes onze volledige atmosfeer wegblaast is overigens ook groot, maar dat lees je nooit in kranten :)

Sway Bar 24-07-2002 19:13

doet me denken aan de aflevering van de simpsons ;)

All times are GMT +2. The time now is 08:49.