![]() |
Italian GP : Il vincera !
Barrichello wint voor schum & IRVINE !
1e 10 minuten intressant daarna saai voor overwinning leuk dat andere team ook wat punten konden sprokkelen ! Williams weer door ijs gezakt |
Ik heb de start via telefoon gevolgd (2 broers van me zitten in Monza) en ik moet toegeven, zo'n F1 maakt enorm veel lawaai !
De race was subliem, zeker al het volk op de piste daarna ! |
Na de kwalificaties begon menig F1-fan al te dromen van een williams-overwinning. Ook bij Williams moeten ze blij geweest zijn met de perfecte uitgangspositie voor de race. Met het goede verloop van de warm-up konden ze misschien al gaan dromen van een herhaling van hun overwinning van vorig jaar.
Tot zover de dromen, nu de realiteit. Williams is op enkele ronden keihard afgemaakt door een super-efficiënt Ferrari. Eerst een wagen die het begeeft (fout van het team), dan een blunder van Montoya die Schumacher vrije baan geeft. Even over halfweg is het drama voor Williams compleet, ook de 2e wagen geeft de geest. *intermezzo* In de loop van de week las ik (terwijl ik op vakantie was) in een spaanse krant triomfantelijke berichten van Mario Theissen (BMW Motorsports) over hun nieuwe F1-motor die 19.000 RPM aankon. Wel Mr. Theissen misschien is het beter om met een beetje minder performance vrede te nemen, en er eerst voor te zorgen dat je wagens aankomen. Motor opgeblazen na 4 ronden is niet echt een toonbeeld van deutsche Gründlichkeit. */intermezzo* En zo ging de race verder in hetgeen het eigenlijk al 14 races is. Een dominantie van Ferrari. De 2 rode wonderbolides maakten er voor de tifosi een bangelijk schouwspel van ... Hoe dicht de wagens na de 2e pitstop van Barrichello terug op de baan kwamen ... en daarna de 2 wagens die elkaar broederlijk volgden. De Ferrari's buiten beschouwing gelaten was Irvine de ster van het weekend. Zijn kritiek op Coulthard zette hij kracht bij door op een prima 3e plaats te eindigen. Na maanden van kommer en kwel is bij Jaguar het einde van de tunnel nu toch in zicht. 6e plaats op spa, 3e plaats op Monza ... de Jaguar begint scherpe klauwen te krijgen. Ik ben benieuwd hoe de 2 duitse giganten gaan reageren op de evoluties in de F1. Want zowel BMW als Mercedes zijn enkel tevreden met successen. Hetgeen ze de voorbije maanden beide presteren is ver onder de maat. Ferrari niet kunnen kloppen is een nederlaag. Maar na beide wagens te zien uitvallen (of buiten de punten finishen) moet het geduld bij de raad van bestuur toch stilaan op zijn. airco |
Ik geef toe dat ik 5 ronden lang gekeken heb.
|
Weinig aan toe te voegen..
Na 5 ronden zat het voornaamste van de race er reeds op. Wat we dan zagen was een verderzetten van het slaapseizoen waarin de F1 momenteel zit. Op rtbf1 'en direct' wisten Vigneron en Tassin te vertellen dat Ecclestone druk aan het nadenken is om de F1 op één of andere manier terug wat aantrekkelijker te maken. Zeker met Indianapolis in vooruitzicht; de belangstelling van de Amerikanen voor F1 was daar zowiezo al minuscuul, wat moet dat niet zijn als ze daar dit jaar weer zo'n treintje F1wagens zien voorbijkomen ? Het podium boeide me eerlijk gezegd meer dan de race zelf. Knappe constructie daar op Monza. Spectaculaire beelden. TOP: *zzzFerrarizzzzzz *Irvine: de oudste op het veld weet in deze ramp op wielen warempel een podiumplaats te versieren. Al bij al nog niet zo'n slecht seizoen voor Jaguar.. *BAR: Meer vooraan te vinden *Renault: gelukzakken van het weekend ? Nergens in de kwalificatie, Trulli start op laatste positie en finisht 4... *Yoong: voor het mooi voorbijlaten van al die F1coureurs FLOP: *Williams/McLaren: gratis barbecue te Monza. Gemiste kans. *Arrows: het hele weekend onzichtbaar ( :D ) Next GP: Indianapolis. Ergens in de avond en volgens Lammens gingen ze hem uitzenden! Tot daar het goede nieuws. Finish. |
Quote:
|
Quote:
Deze middag al na 10' de boel afgezet en van het zonnetje gaan genieten. Wanneer is het seizoen eindelijk gedaan en kunnen we terug naar het skiën gaan kijken **zucht** |
Quote:
|
Ik heb geen seconde rechstreeks gezien, en ik ben er niet kwaad om...
Ik heb een leuk namiddagje beleefd op de tribunes van den bosuil, waar er een leuk gezellig warm (niet door opgefikte motors) sfeertje hing... ff off topic => Nog mensen die dat beeld tijdens de motorcross gezien hebben, toen smets zen eerste plaats moest afstaan? "F1 manoeuvres tijden de motorcross" :) |
Quote:
|
Quote:
|
*Als we blijven verder gaan over het aantal ronden dat we wel of niet gezien hebben, dan gaat er een slotje op deze thread.*
TiBo |
Het biljarten na de cross was machtig ontspannend, ook mijn gras moest af. Tijdens de F1 waren het goeie wafels en mijnen rug doet nog zeer van de karting van gisteren.
* Deze thread heeft al lang niets meer met de GP te maken. Verdere info ivm de italiaanse GP misschien onder een iets specifieker onderwerp?! * TiBo |
Om het terug eventjes 'recht' te trekken, want TiBo heeft natuurlijk wel gelijk ;)
Opmerkelijke wederopstanding van de Jaguars. Volgens Irvine is de huidige wagen in niets meer te vergelijken met degene waarmee ze in Melbourne aan de start kwamen (en nota bene 2 punten met wonnen) Enkel het chassis natuurlijk. Moet je niet indenken met wat een motivatie het team daar heeft gewerkt, zelfs door alle teleurstellingen heen. Ongelooflijke prestatie dus. Ik gun het Lauda en co om volgend jaar terug mee te kunnen doen voor een 4de plaats in het constructeurskampioenschap, Jaguar maakt zowat het scenario van Benetton in '01 mee; seizoensbegin een ramp, seizoenseinde succesvol. De La Rosa kon trouwens gisteren z'n wagen aan de kant zetten door een raadselachtig manoeuvre (geen beelden) van Felipe Massa, die in Indy al tien plaatsten mag inleveren. Als Massa zich 15des kwalificeert, start hij dan 25ste ? :) |
Bovendien kan je wel de FIA in twijfel gaan trekken he ...
Raikonnen veroorzaakt een crash met Sato ==> 1 plaats achteruit op de grid Massa veroorzaakt een crash met de La Rosa ==> 10 plaatsen achteruit op de grid Komt er nog bij dat Massa- De La Rosa in een race gebeurde in het heetst van de strijd ... Een fout is in mijn ogen dan meer vergeefelijk dan de fout van Raikonnen die op zijn In-lap (dus totaal geen recht om de rijlijn in te nemen) Sato eruit knikkert ... airco |
All times are GMT +2. The time now is 17:23. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.