![]() |
Barrichello's winst : vergissing of niet ?
Zoals Vigneron en Tassin meermaals opmerkten, geloof ik ook niet deze overwinning van Rubinho gepland was bij Ferrari. Het was duidelijk de bedoeling dat de twee Ferrari's zij aan zij (of toch bijna) over de finish zouden rijden, kwestie van de publiciteit in de VS een beetje te verzorgen. Rubinho heeft blijkbaar in die laatste meters nét iets te veel gas gegeven, want uit de reacties van zowel de ferrari pitcrew, als die van de coureurs zelf kon je toch afleiden dat dit ietwat onverwacht was. Trouwens, 10 duizenden van een seconde, wat is dat , 20 centimeter of zo ?
Het zal de populariteit van de f1 in de VS wel geen goed doen. Soit, voor de rest één van de leukste races van het seizoen en veruit de beste regie die ik in jaren heb gezien, met camerastandpunten die ik totnogtoe enkel in games gezien heb en nog nooit in live-coverage. Op de voorvleugel, opzij van de piloot, de achtervleugel, noem maar op...Na elke pitstop bovendien de vermelding van het aantal getankte liters en altijd kort op de bal. Als elke gp zo'n regie zou hebben dan zou de F1 er veel bij winnen. |
Dat was dus Canal+ Digitale regie ;)
Wat die overwinning betreft: ik denk dat Barrichello en Schumacher net als in wielrennen een sprintje deden; voluit op gas duwen en zien wie er als eerste over de streep komt. Omdat ze toch niets beter te doen hadden :D |
Tja, Schumacher is gewoon zo dom geweest om een mooie één-twee te willen geven aan het publiek. Had hij zijn voet op het gas gehouden, dan had Barrichello nooit in de buurt gekomen. Eigen schuld!
Ergens vraag ik me nu wel af hoe slim Schumacher werkelijk is. Als je er van uitgaat dat dit gepland was zonder het medeweten van Barrichello, dan is dit een hele sterke zet. Wie gaat er nu nog over Oostenrijk spreken na wat er in de VS is gebeurd? Barrichello heeft geen stok meer achter de deur en voor het publiek is het nu 1-1. Het zou sluuw gespeeld zijn van Schumacher z'n kant. |
Voor een mogelijke verklaring : http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/moto...ne/2287699.stm
Het lijkt me plausibel. |
Het is gewoon weer een pr stunt van schumacher
Belachelijk is dit gewoon wat hij gister avond liet zien. Zo'n shamelijk einde van een fantastische race :( |
ach ...
11 duizendste van een seconde .... en Schumacher zou het ervoor gedaan hebben ... Laat me niet lachen he. Als ze al een Finish-foto laten zien heeft Schumacher met het blote oog eventjes getimed dat Barrichello er net voor zou zijn ... sry, maar bovenstaande is in mijn ogen -1 lachwekkend zene |
Het is me niet helemaal duidelijk wat jij "lachwekkend" noemt airco, maar als het over dat artikel gaat : de auteur stelt dat MS zich domweg vergist heeft van de plaatsing van de s/f-lijn en dat het dus helemaal zijn bedoeling niet was dat het zo zou lopen. Hij zou dus gewoon zelf hebben willen winnen, maar zich verkeken hebben. Vandaar ook zijn (van MS zelf) twee verschillende verklaringen voor wat gebeurde.
Hij schrijft ergens letterlijk dat MS wel niet zo onnozel zal zijn te denken dat het met de huidige tijdmeting mogelijk is om twee auto's op exact hetzelfde moment over de lijn te laten rijden. |
Aanvaardbare verklaring trouwens, want toen MS na de warm-upronde zijn bolide op z'n eerste startplaats wou zetten, reed hij eerst een halve meter voorbij z'n gridplaats. Thierry Tassin had dat trouwens mooi opgemerkt :)
MS had dit weekend moeite met de start/Finishlijn te vinden, me dunkt. |
ik had het eerder op vrDennis
een pr-stunt van 11 duizendste van een seconde .... yeah right |
Quote:
Ik weet trouwens niet waarom men hier zo'n 'big deal' van maakt. Never heard of a little thing called 'showmanship'? ;) |
All times are GMT +2. The time now is 10:48. |