De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Eenzitters (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   *Kennismaking Renault KACB Academy* (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=3678)

Rrubinio 18-11-2002 01:29

*Kennismaking Renault KACB Academy*
 
Hier vindt je enkele fotos van verleden WOENSDAG in Zolder. In deze kleuren zullen volgende week de F.Renaults rijden, hier met Mikke Van Hool aan het stuur. Er zit ook één foto bij van de kandidaten.

Met dank aan team Astromega.

JPMontoya 18-11-2002 18:38

oei die uitlaat, ik hoop dat ze daar nog iets aan zullen doen

DamonHill 18-11-2002 19:02

Die uitlaat is speciaal erop gezet om de 95dB grens niet te overschrijden, wat niet toegelaten is op woensdag in Zolder. Tijdens races wordt er met de gewone uitlaat gereden.

airco 18-11-2002 19:42

die kleurstelling ... zijn dat enkel de F.Renaults van astromega of moeten alle teams in die kleuren gaan rijden ?

airco

Werner333 18-11-2002 19:57

Astromega heeft zo een rode, blauwe, gele en groene.
Ik denk wel dat de kleuren vrij te kiezen zijn.

airco 18-11-2002 20:05

mja ik heb enkel de geel-(licht)blauwe versie nog maar gezien.

DamonHill 18-11-2002 21:00

De 2 auto's van Astromega waarmee volgend seizoen geraced wordt zullen blauw met geel zijn, zoals de Renault F1's.
De andere teams zullen hun kleurstelling zelf wel mogen kiezen, zoals nu al in de Cliocup het geval is.

Tigerracing 19-11-2002 18:32

tijdens de Racing Show is mij verteld dat Renault enige problemen heeft om een startveld bij elkaar te krijgen. Enige Belgische Formule Ford rijdster Stephanie Boden stapt over naar het Renault 2000 kampioenschap van NL. Dit kampioenschap bevat 2 races in Belgie (Zolder en Francorchamps) en 1 in Duitsland.
Verder kondigt Ford aan 4 juniors te willen laten rijden i de Formule Ford First divisie.
Toch zeer benieuwd waar ze al die centjes en piloten gaan vinden.

vincentdb2001 19-11-2002 18:43

Hier volgen de prijzen voor een seizoen bij verschillende formule race klasses (bron : Turbo Magazine nr°316 - november 2002) :

F. Ford GB : 200.000 €
F3 GB : 500.000 €
F. Ford benelux : 70.000 €
F. Renault België : 60.000 €

(voor een volledig seizoen, alles inbegrepen en in goede condities)

Is dus de "goekoopste", of beter gezegd, de minst duurste :)

Vincent

Tigerracing 19-11-2002 18:47

Ford zou hier een kleine inspanning leveren en die juniors laten racen in de First (ouder dan 3 jaar) Formule For voor slechts 25.000 €.
Officieel is dit echter nog niet. Wordt door Ford pas volgend weekend bekend gemaakt.

Piet Konijn 19-11-2002 18:59

is ook de minst snelste!!!!! zullen toch ne second of 5 trager zijn dan de fordjes denk ik??

vincentdb2001 19-11-2002 19:13

Motor :
V4 K4M
1.6l 16v
115 pk
3,82kg/pk

Gewicht :
440 kg

Versnelling bak :
Renaut Sport/Sadev - sequentieel - 5 vers.


bron : idem


Vincent

Raceboy 19-11-2002 19:38

Quote:

Originally posted by Tigerracing
. Enige Belgische Formule Ford rijdster Stephanie Boden stapt over naar het Renault 2000 kampioenschap van NL. Dit kampioenschap bevat 2 races in Belgie (Zolder en Francorchamps) en 1 in Duitsland.

ik ben plots enorm geintresseerd in dat kampioenschap :)

Mark 19-11-2002 20:30

Twee muggen die weer twee tot sterven gedoemde klassen inrichten.

Nederland FRenault
Belgie FRenault Monza

De keuze voor de Monza klassse kan ik wel begrijpen, als een opstapper naar het Duits en Europees FRenault kampioenschap. Budgetair ook makkelijker bij elkaar te rapen.................maar nee hoor, iedereen houdt zijn oogkleppen weer eens op.

Voorspelling 2003: Dat worden weer "spannende races" met 11 deelnemers per klasse :D :D

Mag ik de goden verzoeken? Plan maar eens raceweekend waar beide klassen achter elkaar actief zijn. Zien we tenminste welke amateurs op het pluche zitten bij de KNAF en RACB.

De verliezer van deze bestuurlijke blunders: De echte autosport liefhebber.

Tigerracing 19-11-2002 21:50

Formule Ford is al dood in Belgie dankzij een totaal gebrek aan promotie, voornamelijk dat er geen enkele inspanning wordt gedaan naar de pers en publiek, ze hebben wel aardig wat koersen tijdens belangrijk weekends gehad in Belgie, maar het lijkt wel telkens een rustpauze voor zowel organisatie, speakers als publiek. Hier wordt het heel moeilijk dit nog te veranderen.
Groot voordeel van Formule Renault 1600 is dat je zeker kan zijn van pers en publieke belangstelling, ALS het ook echte koersen zijn met voldoende deelnemers.
FFord heeft als groot voordeel in NL minstens 10 vaste deelnemers te hebben, daar wordt het voor Renault moeilijker om volk in die Renault 1600 te krijgen.


All times are GMT +2. The time now is 00:09.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.