De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Formule 1 (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   Wint Fisico dan toch? (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=4728)

sledge 09-04-2003 13:14

Wint Fisico dan toch?

Quote:

Misschien toch Fisichella?
De FIA liet een persmededeling rondgaan waarin staat dat de uitslag van de Braziliaanse GP misschien toch nog veranderd kan worden.

"De FIA heeft bewijzen ontvangen waaruit men kan afleiden dat wagen nummer 11 (Giancarlo Fisichella; Jordan-Ford) de 56e ronde al had aangevangen vooraleer de race gestopt werd. Als dit dus het geval zou zijn, dan telt de uitslag van ronde 54, en niet die van ronde 53 zoals nu aangenomen. ", aldus de persmededeling.

Nu vrijdag komen alle stewards van de Braziliaanse GP bijeen om de zaak opnieuw te bestuderen. Als blijkt dat Fisichella toch al aan ronde 56 begonnen was, zal hem alsnog de overwinning worden toegewezen.

Bron: www.f1pits.net

Wie kan er nu nog volgen?

Jan 09-04-2003 15:26

Fisico!

jan

Finish 09-04-2003 15:27

én op de koop toe reglementair...
Ik duim voor Fisi en Jordan !

Scapa 09-04-2003 15:29

Waar zitten die reglementen-kenners nu :p :D

Finish 09-04-2003 15:31

Die zijn er, me dunkt, nog altijd. Enkel is Fisi naar het schijnt nét op tijd over die start/finishlijn gebold, vlak voor de rode vlag....Dus moet men die 75% vanuit Fisi's laatste ronde uitrekenen.

Scapa 09-04-2003 15:35

Ik bedoelde de "kenners" ( :p ) hier op Depaddock ;) :D

Finish 09-04-2003 16:07

Trouwens, degene die heel deze handel in gang heeft gezet is mogelijk Schumacher hemzelve:

Quote:

Michael Schumacher says Giancarlo Fisichella should have won in Brazil or half points awarded.

The race was abandoned on lap 55, which is just over three-quarter distance, the point at which full points should be awarded to the winner.

But Schumacher, who crashed out of the incident-packed Interlagos race, argued that since the result was declared on countback to lap 53 – which is under the three-quarter mark – half points should have been awarded.

Schumacher told German television: "One gets full points if three quarters of the distance is completed which would be 54 laps. 55 laps were raced but two are deducted and based on this Raikkonen was declared the winner.

"If the FIA say that more laps were raced then they must declare Fisichella the winner. It will be interesting to see how they explain this."

Schumacher is the first F1 figure to query the result. Even Jordan, who lost most due to the countback system, have insisted that they accept the stewards’ verdict.

bron: itv-f1.com

en gelijk heeft hij, op die manier staat hij terug wat dichter tegen Raikkonen aan...Schumacher vecht momenteel voor punten naast de baan :)

airco 09-04-2003 16:36

de reden dat ze het nu aanvechten zou niets te maken hebben met de 2 ronden die afgetrokken worden ....

Er zou echter bewijs zijn dat Fisico aan ronde 56 bezig was als de rode vlag kwam

56 - 2 = 54

Op het einde van ronde 54 was Fisico de leider

JPMontoya 09-04-2003 16:51

Pfff, wat 'n klucht, voor mij doet het er niet meer toe wie wint. Welke waarde heeft 'n overwinning nog als ie moet beslist worden op de groene tafel. De waarde van 'n overwinning is toch wanneer je op het hoogste podiumtrapje staat op het einde van de GP of niet? Geklungel van FIA !

Jan 09-04-2003 17:01

Quote:

Originally posted by JPMontoya
Geklungel van FIA !
Neen, RIR (reglement = reglement)

jan

JPMontoya 09-04-2003 17:11

FIA had zoiets meteen moeten vaststellen!

airco 09-04-2003 17:13

Quote:

Pfff, wat 'n klucht, voor mij doet het er niet meer toe wie wint. Welke waarde heeft 'n overwinning nog als ie moet beslist worden op de groene tafel. De waarde van 'n overwinning is toch wanneer je op het hoogste podiumtrapje staat op het einde van de GP of niet? Geklungel van FIA !
waarom denk je dat ik zondag al zo tekeer ging op de regels ....

zag de bui al hangen :mad:

Mark 09-04-2003 18:01

Quote:

Welke waarde heeft 'n overwinning nog als ie moet beslist worden op de groene tafel. FIA !
Wat dacht je van (heel veel) geld? Denk maar daat Eddie Jordan achter zijn centen aangaat.

Beemer 09-04-2003 18:13

Als het zo is dan is het zo, maar ik vind wel dat ze daar laat mee afkomen

Sennake 10-04-2003 00:15

Quote:

Originally posted by stijnconinx
Ik bedoelde de "kenners" ( :p ) hier op Depaddock ;) :D
Het reglement is niet veranderd, het enige wat hier een rol speelt is de exacte locatie waar Fisichella zich bevond op het moment dat de rode vlag getoond werd. Dat heeft niets, maar dan ook niets met het reglement te maken en vanuit mijn living kan ik moeilijk zien waar Fisi uithangt op dat moment. Ik ging er wel van uit dat de FIA het wel wist op het moment dat ze de uitslag officiëel maakten. Zo moeilijk kan dat nu toch niet zijn : ofwel was hij nog vóór de finishlijn in ronde 55, ofwel was hij erover in ronde 56. Wat ik niet begrijp is dat daar discussie over kan bestaan. Er moet toch voldoende telemetrie-data voor handen zijn om dat perfect vast te stellen?

All times are GMT +2. The time now is 08:34.