![]() |
Er moeten echt brokken vallen !!!
Zonet een mail gekregen van de organisatie van MINI dat wegens art.25 van het reglement het verboden is om te gaan trainen in Francorchamps van 5 to 9 mei. Er was toen net een trainingsdag die vele MINI en andere piloten wilden meenemen.
Wat nu gedaan ? Zonder enige training met de MINI aanvatten in Francorchamps ? Als je mijn bescheiden wil kennen, dit is vragen om moeilijkheden, een hoop brokken en vooral weer een hoop gezever. Voor al de rest van de commentaar betreffende de MINI Cup : no comment. |
Er was vandaag één mini aan het trainen in Francorchamps...schoon zich als die Pagani afgevlogen kwam...die mini stond precies stil
Enfin Driesco, ge hebt dus gelijk, een dergelijk verbod is om miserie vragen. Trouwens...als ik hoor wat er zoal verteld wordt door de piloten uit die serie, dan lijkt het hele concept mij om miserie te vragen... (van horen zeggen hé... ;) ) |
Hier kan MINI wel niets aan doen hé, het is namelijk een verbod voor iedereen die aan de Spa Belpro meedoet. Ook de andere wagens dan de MINI.
|
ja is er normaal zelfs geen 2 weken test verbod!!! Ale ja dat dacht ik toch
|
Quote:
|
En de koersdirecties en organisatoren maar klagen dat er zo schandalig asociaal wordt gereden in de cup-series.............
Het een spreekt het ander tegen........nee van die blauwe jasjes mannen met embleem erop heb ik geen hoge pet op in Belgie. wees gerust, in Nederland is me die pet allang van mijn kop gevallen ;) Maaruh........van 14.45-15.30 op 9 mei mag je trainen met de yaris-cowboys. Dat kost niks extra's.....zat al bij het inschrijvingsgeld inclusief. bron: lees het hier |
Het zal toch betalen worden. Belcar moet niet betalen omdat het al in het inschrijvingsgeld zit. Dat is toch de info van RACE.
FRIDAY 09/05/2003 09.00 – 13.30 INCENTIVE RACE 13.45 – 14.30 MEDIAGROUP VAN DYCK - BELCAR 14.45 – 15.30 TOYOTA YARIS CUP + MINI COOPER CHALLENGE 15.45 – 16.30 RENAULT SPORT CLIO CUP ELF 16.45 – 17.30 RENAULT FORMULA 1600 17.45 – 18.30 DUTCH SUPERCAR CHALLENGE TARIF : 125,00 € (htva) par séance de 45 minutes. Contractuel pour le Mediagroup Van Dyck - Belcar |
Echt scha,dalig, gaan we per rondje zo een 20 euro moeten betalen.
Een andere oplossing is een snellere auto kopen , dan kan je meer rondjes rijden voor hetzelfde geld. De trainingsdag van 7 mai was 500 euro voor een ganse dag. Nu 125 euro voor 45 min. |
Quote:
|
Vandaag hebben er een twaalftal mini's getest in Francorchamps op een halfnatte baan. het kostte vandaag 350 euro voor 3 uren.
|
Een vraag die ik even in de openbare groep wil gooien.
Wie is eigenlijk eigenaar van Circuit Zolder, en moet men echt zoveel vragen om uit de kosten te komen of is dit pure winst. Ik dacht niet dat de marchalls rond het circuit er schatrijk van werden. In een voetbal-tennis of andere club onderhouden de leden toch ook niet de infrastructuur, maar wordt dat door de club zelf gedaan door op zoek te gaan naar sponsors. Ik ben rotsvast de mening toegedaan dat indien de circuits hun infrastructuur zouden openstellen voor iedereen aan aanvaardbare prijzen we meer teams en wagens zouden zien dan nu het geval. Om u een idee te geven Flugel ( maar ja wa is da voor mij ???? ) wij hebben dit jaar maar eventjes 7200 mini en 3295 TC inschrijvingsgeld betaald. Indien we dit niet zouden moeten betalen konden we dit uitgeven aan de wagen. Deze kan dan sneller worden, meer spektakel voor iedereen, meer publiek dus meer inkomsten voor zolder. Is ook een manier van denken hé. :) |
Quote:
Kan een stomme vraag zijn, maar don't shoot me! |
Quote:
|
Quote:
Om geen rare vragen te krijgen als deze, laten alle baanposten hun Bentley's en Rolls'kes in het weekend thuis ;) Zelf hebben de Marshals die in het weekend actief zijn geen binding met het circuit.....dat gaat via NSK/KACB. De mensen van de weekploeg zijn wel verbonden aan het circuit. Vergoeding voor door de weekse activiteiten is overigens niet erg rijkelijk, tis leuk meegenomen. Maar idd.....de geldstromen op en rondom de VZW Terlaemen blijf ik af en toe wonderlijk vinden...... Elke week uitverkocht, oftewel elkde dag bezet.........en de prijzen die je moet betalen voor een simpele brandblusser en afgeragde vlag zijn niet mis. Nu zijn er afgelopen jaren wel wat infrastructuur werken geweest, (kanaalsectie + nieuwe pits & paddock).............kan zijn dat men "spaart" voor de rest. Tja dat zijn er nog wat andere opties waar dat geld naartoe kan gaan..........maar dat kan ik niet onderbouwen, heeft dus ook geen nut om daarover te speculeren. Maar de simpele marktwet zegt.......hoe goedkoper, hoe meer vraag naar produkten........uiteindelijk is je winst dan groter, maar dat mogen jullie zelf bedenken hoe je dat berekend. |
Quote:
Wat circuit zolder betreft, ik denk dat men daar probeert een gezond financieel beleid te voeren, maar met alle wetgevingen (lees verstrengingen) is het denk ik noodzakelijk te blijven investeren, en dit komt de piloten dan weer ten goede (die tenminste nog ergens terecht kunnen) |
All times are GMT +2. The time now is 22:01. |