De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Technisch hoekje (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=39)
-   -   Vlammen (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=5047)

sledge 15-05-2003 21:31

Vlammen
 
Wil er iemand eens zo vriendelijk zijn deze leek uit te leggen hoe het komt dat wagens soms vlammen, zoals op de foto van Sennake. Dat levert wel mooie plaatjes op, en sta er feitelijk niet bij stil.
voor de duidelijkheid, ik heb het dus over dit:

http://www.misteryracing.com/sennake...r_03/09_02.jpg

Megane 16-05-2003 06:44

Die vlammen komen van de overschot van het niet verbrande mengsel die in de uitlaat zit. (volgens mij)
Dat wil zeggen dat de motor redelijk rijk is afgesteld.

Sennake 16-05-2003 07:18

Nog vlammen :

http://www.anthonykumpen.com/_2003/p..._sbp/02_01.jpg

http://www.depaddock.eu/sennake/quiz_2002/vraag25.jpg

http://www.depaddock.eu/sennake/quiz_2002/vraag30.jpg

http://www.depaddock.eu/sennake/quiz_2002/vraag16.jpg

roadrunner 16-05-2003 11:38

Denk het zelfde als Megane en door de hoge temperaturen van de uitlaat en de zuurstof in de lucht is er ontbranding.

Sennake 16-05-2003 11:44

Dat denk ik dus ook. Blijkbaar was dat een "techniek" die vroeger op grotere schaal toegepast werd...

FastFons 16-05-2003 12:55

Maar de vlammen komen toch het meeste voor bij het terugschakelen, volgens mij wordt er op zo een moment nauwelijks brandstof ingespoten? Geen insider die het perfect kan uitleggen?

FF

Mechanic 16-05-2003 13:13

De racemotoren worden ook iets te rijk geprogrameerd. Een arm mengsel kan veel meer schade aanbrengen aan de motor dan een rijk mengsel. Vandaar dat de racemotoren iets rijker worden afgesteld dan standaard motoren. De overschot van benzine verbrand dan in de gloeiend hete uitlaat met de vlammen als resultaat.

Megane 16-05-2003 13:59

Quote:

Originally posted by FastFons
Maar de vlammen komen toch het meeste voor bij het terugschakelen, volgens mij wordt er op zo een moment nauwelijks brandstof ingespoten? Geen insider die het perfect kan uitleggen?

FF

Nogal logisch zekers.
Bij het gas geven blazen de uitlaat gassen de vlam uit. :D :D en bij het gas lossen gaat het vlammeke branden. :D :D :D :D :D :D

Vroeger hadden ze nog geen sigaretten aanstekers, nu wel.Daarmee dat die vlammen vroeger groter waren :frusty:

Maarten 16-05-2003 17:28

heeft het ook niet te maken met de voorontsteking? als je die enkele graden vroeger zet, wordt de motor warmer geloof ik en geeft dat vonken. maar schiet me niet dood wanneer dit verkeerd is! ik heb gewoon eens gemerkt bij ons dat bij kortere races (3u bv) de voorontsteking is hoger(?) wordt gezet, een paar graden en toen in die race hadden veel meer funcups vlammen!

HHugo 16-05-2003 18:54

Tiens, die foto's komen me zo bekend voor... :D

Piet Konijn 17-05-2003 03:23

Quote:

Originally posted by Sennake
Dat denk ik dus ook. Blijkbaar was dat een "techniek" die vroeger op grotere schaal toegepast werd...
naft was goeiekoper dan zeker8 :):):):););)

Lambo 18-05-2003 16:57

Komt vooral voor als abrupt van het gas wordt gegaan. Daardoor komt het voor dat een brandstof-luchtmengsel niet eens ontbrand is (of slechts gedeeltelijk) vooraleer het in de uitlaat komt. Daar ontbranden de nog aanwezig brandstofdeeltjes spontaan door de hoge temperatuur.

Raceboy 26-05-2003 22:38

Ik vond die vlammekes van die audi maar zielig dus heb ik maar is nen foto gemaakt van echte vlammen ;) Foto is niet geresized (1600x1200) maare voor de modemvrienden zal ik er morgen wel is aan knippen hoor.

foto hier

Don Kamiel 11-06-2003 22:35

Ik heb gehoord dat bij sommige wagens de ontsteking bij het terugschakelen even wordt uitgeschakeld, en dat dat vlammen geeft.
Maar de precieze uitleg weet ik ook niet

Supra 26-06-2003 11:33

nog vlammen :D :D :D

http://www.rj-online.be/GALLERY/inde...Zolder%20b.jpg


All times are GMT +2. The time now is 08:33.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.