De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   BSOT/ Belcar Sprint & Belcar Sprint Historic (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=38)
-   -   Touring Cup Race 2 (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=5140)

A.J. 25-05-2003 19:01

Touring Cup Race 2
 
Het veld van deze race was opnieuw niet echt denderend te noemen. Weer slechts 42 starters. De sprinters cup daarentegen er serieus op vooruit gegaan.
Tijdens de trainingen werd de traditie bij RTM weer voortgezet met weeral ne "platte". Daar zou ik gene mecanieker willen zijn de laatste tijd.
De AD Porsche van Koen en Kris Wauters brak een cardan, de Porsche van Kevers/Dehaye had een ongeval met een Megane en de mensen van US Carworld zullen ook wel eens een hartig woordje gaan praten met elkaar. In de eerste ronde knalde een Clio op de M3 in de chicane waardoor deze laatste uit de race verdween.
Winnaars : Martens en Schreurs met een Porsche voor merkgenoten Dubois/Wijnen en Vanhoof/Verhoeven.

Rrubinio 25-05-2003 19:38

Klassement na 4 uren koers
 
Klassement om 17:50 na 4 uren koers

1) Martens Dirk – Schreurs Patrick ………. Porsche 993 RS
2) Dubois Pieter – Wijnen Renι ………. Porsche GT3 Cup
3) Verhoeven Jean-Pierre – Vanhoof Andrι ………. Porsche 993
4) Diver Marc – Kersten Guy ………. Porsche 964
5) Broodcooren Phillippe – De Coster Michel ……. BMW Compact
6) Kurris Eric – Vetters Ronald ………. Porsche 993
7) Brinkmann Hermann – Kolczewski Frank………. BMW M3
8) Jeuris Wim – Werckx Guido ………. BMW M3
9) Van Rompuy Dirk – Buytaert Jack ……. VW Golf 3
10) De Backer Hendrik – Schulpι Michel – Vanhamme Philippe ……. BMW M3
11) Van den Branden John – Nelissen-Grade Pascal ………. BMW 330 GTR
12) Schmook Jan – Ubeda Sebastien ……. Renault Clio
13) Fryns Rob – Essers Armand ……. Renault Clio Sport
14) Servranckx Herman – Servranckx Eddy – Van de Ven Hans ………. Renault Clio
15) Voet Christiaan – Heyman Dries ……. Renault Clio
16) Liard J-C – Van De Plas Tom ……. Toyota Yaris
17) Dohet Eric – Walckiers Walter – Pasteels Romain ……. BMW 325 E30
18) Van den Bossche Marc – Van Audenhove Peter ……. Mercedes C 180
19) Struyf Pascal – Van Schoonbeek Francis …….Lotus Elise
20) De Borre Jan – Van Loock Franηois ………. Ford Sierra Turbo
21) De Pauw Valerie – De Pauw Jean-Louis – Hair Rogier ……. Chrysler Neon
22) Aerts Joe – Smeets Patrick ………. BMW 320i
23) Kerckhof Danny – Wille Geert – Loeys Marc ………. Honda Civic
24) Vanhoyland Kris – Vangestel Luv …… Renault Clio V6
25) Sluys Ward – Petroons Olivier ……. Renault Clio 2.0
26) Van den Broeck Bart – Segers Tom – Van Zeebroeck J. ………. Renault R19

Not classified

Raymaekers Marc – Meys Rigo ……. BMW M3
Moerman Xavier – Mahieu Ronny ……. Ford Cosworth turbo
Schilders Leon – Schaede Rolf …… Peugeot 309

Abandons

Kevers Tony – Dehaye Jean-Marie ………. Porsche 993
Dexters Noλl – Dexters Michel – Dexters Etienne ……. Toyota Supra
Bouillon Franηois – Tavernier Stefan ………. Renault Megane
Vande Casteele Luc – Lievens Louisette – Claerhout Jochen ……. Renault Megane
Cracco Philip – Verjans Wim ……. Renault Clio
Nelissen Wilbert – Nelissen Luck ………. Renault Clio Sport
De Hoen Robert – De Temmerman Danny ……. BMW Coupe E36
Wauters Koen – Wauters Kris ……. Porsche 993
De Groote Peter – Verrue Jean-Pierre ……. VW Golf IV
Cleynhens Walter – Smets Benny …… Ginette G27
Jordens Jos – Coninx Chris ……. Ford Mondeo
Grouwels Roger – Grouwels Edward ……. BMW E46

NGT Racing 25-05-2003 20:15

Kurris - Vetters met de 996 van de belcar ? ( met een atmo motor )

Mark 25-05-2003 20:20

Quote:

Originally posted by FLAT6
Kurris - Vetters met de 996 van de belcar ? ( met een atmo motor )
Nope de oude getrouwe oranje-blauwe 993

vertigo 25-05-2003 23:08

En hier zijn al wat fotokes :)

www.belgiracing.tk

NGT Racing 25-05-2003 23:17

Merci voor de express service vertigo

Sennake 25-05-2003 23:17

Proficiat Driesco en Chris voor hun 15e plaats algemeen!

Pascal 25-05-2003 23:22

Quote:

Originally posted by Sennake
Proficiat Driesco en Chris voor hun 15e plaats algemeen!
En ze hebben dan nog ongeveer 10 minuten stilgestaan met problemen met de steekas...

C U

Witte 26-05-2003 00:39

Proficiat Chris en Driesco. Zonder de technische problemen was 't weeral een podiumplaats geweest, sterk!

De Supra van Dexters ging - zoals aangekondigd - ook een pak sneller vooruit. Iemand enig idee waarom hij in't laatste half uur is uitgevallen??

R@ce@holiC 26-05-2003 00:41

Proficiat Dries en Chris , ik kon er niet bijzijn wegens examens maar het weze jullie gegund !

A.J. 26-05-2003 01:45

Quote:

Originally posted by Witte
De Supra van Dexters ging - zoals aangekondigd - ook een pak sneller vooruit. Iemand enig idee waarom hij in't laatste half uur is uitgevallen??
Ze hebben hun geluidsdemper verloren en daardoor teveel geluid wat de uitsluiting tot gevolg had

Driesco 26-05-2003 07:34

Thanks mannen,

Inderdaad, we keren terug naar huis met gemengde gevoelens. De clio was weer supersnel gisteren, we hadden ze heel veel zin in om onze 2de plaats te verdedigen en alles liep op wieltjes de eerste 30 minuten. Chris schoof mooi op naar een 2de plaats in klasse 4 en 13de algemeen tot we op het uur een losse fusιι kregen links voor. Chris had bijna de ganse baan nodig om er op te blijven.

Daarenboven kregen we zwart voor het geluid waar we zeker nog een staartje gaan aan breien. Tijdens de vrije trainingen kregen we maar eventjes een 100.6 DB aan ons broek terwijl de Clio normaal rondjes optekende van 88-89 DB. Na zwaar protest kregen we het voordeel van de twijfel zonder dat we dienden af te tekenen. Chris kreeg ook nog een stop and go voor 99 DB tijdens de wedstrijd, helemaal niet juist die metingen.
Stel je voor dat ik het eerste blad had afgetekend, dan stonden we na een uur aan de kant terwijl we normaal maar 88 DB nemen.

Na 2 uur was het aan mij en kon ik beginnen aan de inhaalrace. We lagen op dat moment 9de in de klasse en 27ste algemeen. Met constante tijden van 1'53'' en 1'54'' kreeg ik al snel P7 door. Heb me eigenlijk wel eens goed kunnen uitleven want eigenlijk hadden we niets meer te verliezen. Op 30 minuten van het einde kreeg ik P5 en eerlijk toegegeven, ik zag ons weeral op het podium eindigen. Dan maar de aanval inzetten op Clio van Smook Ubeda maar de poging haalde niet veel uit. Blijkbaar lag ik nog 3 ronden achter op die mannen.

Wat betreft het klassement pakken we toch weer 12 punten en waarschijnlijk behouden we onze 2de plaats.

Eιn zaak wil ik toch nog wel kwijt: kent er iemand de mannen van die Renault Clio V6 ? Volgens mij is dara veel meer uit te halen dan de 1'59'' dat die mannen draaien.
Volgens mijn bescheiden mening de mooiste wagen in koers.

Tot slot: Het kon slechter afgelopen zijn dit weekend en we nemen punten maar een podiumplaats zat er zeker en vast in.

Thanks voor de talrijke opkomst Paddockers.

Mistery 26-05-2003 10:16

Quote:

Originally posted by Driesco


kent er iemand de mannen van die Renault Clio V6 ?


Die mannen ken ik dus. Het zijn Luc Vangestel en Kris Vanhoyland. Luc Vangestel is de Renault dealer in Bilzen. Vorig jaar reed dit duo reeds samen in de Touring Cup, aangevuld met Erik Bruynoghe. Toen reden ze met een Renault Mιgane. Die kerels rijden dus werkelijk puur voor de fun en hebben het zeker niet makkelijk om de V6 te temmen. Trouwens, zo'n Clio V6 is absoluut geen makkelijke wagen. Dat konden we twee jaar geleden ook al merken in het Belcar Kampioenschap, toen er ook daar zo'n klein "kanon" meereed...

Supra 26-05-2003 16:40

Quote:

Originally posted by A.J.
Ze hebben hun geluidsdemper verloren en daardoor teveel geluid wat de uitsluiting tot gevolg had


dat klopt. omdat we tijdens de qualificatie al een waarschuwing hadden gekregen hadden we voor de wedstrijd 2 dempers gemonteerd. na een tikje van die blauw-oranje porsche ( geen van de piloten kon er iets aan doen) is de knalpot losgekomen en tegen de bumper beginnen rammelen. gevolg is dat een van de dempers is los gekomen.daarna heeft de supra 97 dcb geproduceerd. uitsluiting tot gevolg.




p.s.: zo een demper geeft vermogen verlies dus volgende koers zonder demper...

bart VDB 26-05-2003 16:47

Dries,

Inderdaad; wat betreft het geluid heb ik ook wel een opmerking.
Rond drie uur werden we ook binnengeroepen. 97.5 Db en papier aftekenen.Resultaat: opschakelen juist voor de geluidspost(en) en veel tijd verliezen om het risico niet te lopen uit koers gezet te worden. Normaal kan dit niet want wij komen nooit aan 95 Db. Normaal 91-92 Db.
Voor de rest een 'rotdag' voor ons. Problemen van in de training tot op het einde van de race. (vertrek vanuit de pitlane en +/- 35 min alles in het totaal in de pits gestaan). :frusty: :frusty: :frusty:
Volgende keer beter zeker.
Trouwens nog een proficiat van ons. Ondanks jullie probleem nog een mooie koers gereden.


All times are GMT +2. The time now is 00:15.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.