De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Formule 1 (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   1 mei 1994 (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=6594)

Jan 03-12-2003 18:50

1 mei 1994
 
De meeste Paddockers weten waarschijnlijk waar deze datum voor staat. Voor de anderen: vanavond op National Geographic om 21 uur een reportage van 30 minuten over het tragische ongeval van Ayrton Senna.

jan

Oneliner 03-12-2003 19:19

Ok, da worden weer mindere examens morgen :)

B.V.S. 03-12-2003 22:33

schitterende reportage...
de theorie van de gebroken stuurstang is knap weerlegd.

Ongeval veroorzaakt door het plots wegvallen van de downforce, door de extreem lage afstelling, in combinatie met de gedaalde bandendruk na SC...
geweldig uitgelegd in deze reportage vind ik..

Oneliner 03-12-2003 22:42

heeft iemand ze opgenomen?
Ons ma was nen dvd van céline dion aant zien, wat natuurlijk zoveel x belangrijker is...

sledge 03-12-2003 22:53

Ik heb niet gekeken, maar veronderstel dat het de serie seconds to death ofzo is.
Ik vond ze wel goed, maar helemaal overtuigd van hun uitleg was ik toch niet.
Ik heb het mischien nog op video, moet ik eens aan mijn broer vragen...

yvdp 04-12-2003 11:23

die is toch een hele tijd geleden ook op tv gekomen hé? niet?

Kurtrapid-DJ 04-12-2003 13:21

Ja da was schoon uitgewerkt in 3D, amaai!

Nu weet ik waarom hij ook gestorven is, dat heb ik jaren niet geweten.

Allemaal omdat nen band vast zat tussen zijn bolide en de muur en die band heeft zijn helm stevig geraakt.

Spijtig dat ze dat niet nog uitgewerkt hebben om te zien of de helm barst verschijnselen had.

Ja als die band er niet was leefde hij nog!!!

spijtig he

redje 04-12-2003 13:28

GVd, miljaarde. Weeral vergeten. Ik zat toen op mn kamer een artikel over Piccinini te lezen. Verdomme toch.

Guido 04-12-2003 13:49

Quote:

Originally posted by Kurtrapid-DJ
Ja da was schoon uitgewerkt in 3D, amaai!

Nu weet ik waarom hij ook gestorven is, dat heb ik jaren niet geweten.

Allemaal omdat nen band vast zat tussen zijn bolide en de muur en die band heeft zijn helm stevig geraakt.

Spijtig dat ze dat niet nog uitgewerkt hebben om te zien of de helm barst verschijnselen had.

Ja als die band er niet was leefde hij nog!!!

spijtig he

Ik had altijd gedacht dat een stuk van de ophanging door zijn helm gegaan was. En dat hij aan die verwondingen was overleden. :confused:

The Interceptor 04-12-2003 15:57

Quote:

Originally posted by Huudo
Ik had altijd gedacht dat een stuk van de ophanging door zijn helm gegaan was. En dat hij aan die verwondingen was overleden. :confused:
dat hebben ze mij ook altijd wijsgemaakt ja, en heb ik nog een reportage over gezien ook denk enkele jaren geleden!

Sennake 04-12-2003 18:12

Quote:

Originally posted by Huudo
Ik had altijd gedacht dat een stuk van de ophanging door zijn helm gegaan was. En dat hij aan die verwondingen was overleden. :confused:
Dat is ook zo : de band die tussen de wagen en de muur geklemd zat was in feite eerder de volledige ophanging met wiel en ophangingsstangen en al, en daar is een stuk van in zijn helm gedrongen (in zijn vizier dan nog, de helm zelf zou nog niet fataal geweest zijn). Of dat stuk nu nog aan de ophanging vast zat of niet, daar ben ik niet van op de hoogte. Feit is dat Senna nog zou leven indien er bandenstapels tegen de betonnen muur gestaan hadden...

Guido 04-12-2003 18:37

Quote:

Originally posted by Sennake
Dat is ook zo : de band die tussen de wagen en de muur geklemd zat was in feite eerder de volledige ophanging met wiel en ophangingsstangen en al, en daar is een stuk van in zijn helm gedrongen (in zijn vizier dan nog, de helm zelf zou nog niet fataal geweest zijn). Of dat stuk nu nog aan de ophanging vast zat of niet, daar ben ik niet van op de hoogte. Feit is dat Senna nog zou leven indien er bandenstapels tegen de betonnen muur gestaan hadden...
Ja inderdaad, toch wel. OK, 'k begon hier al even ongemakkelijk te worden. Stel u voor, jaren met verkeerde info hierover rondgelopen te hebben. Dat het zo is gelopen, daar heb ik ondertussen wel al vrede mee kunnen nemen. Met indien en zou... enfin, dat weten we allemaal. ;)

Gilles forever! 06-12-2003 19:16

Quote:

Originally posted by B.V.S.
schitterende reportage...
de theorie van de gebroken stuurstang is knap weerlegd.

Ongeval veroorzaakt door het plots wegvallen van de downforce, door de extreem lage afstelling, in combinatie met de gedaalde bandendruk na SC...
geweldig uitgelegd in deze reportage vind ik..

Nee, toch niet. Ik ben verre van overtuigd van hun theorie en blijf toch bij de stuurstang theorie. Straks zal ik eens mijn visie uit de doeken doen (zal wsl lang bericht worde en moet nu eten).


En ja die reportage is een maand of 2 geleden (kan ook langer geleden zen) al eens op tv geweest ;)

Gilles :+
________
LIVE SEX

B.V.S. 06-12-2003 20:25

Quote:

Originally posted by Gilles forever!
Nee, toch niet. Ik ben verre van overtuigd van hun theorie en blijf toch bij de stuurstang theorie. Straks zal ik eens mijn visie uit de doeken doen (zal wsl lang bericht worde en moet nu eten).

zou kunnen, wacht vol spanning op de uitleg... :D

maar ze hebben toch uitgelegd dat ze de druk van de
stuurbekrachtiging hebben kunnen meten over de stuurstang...
en deze was tot op de impact stabiel...?? Als de stuurstang gebroken zou zijn, had deze druk volledig moeten wegvallen...

Mario 07-12-2003 09:05

Quote:

Originally posted by Gilles forever!
Nee, toch niet. Ik ben verre van overtuigd van hun theorie en blijf toch bij de stuurstang theorie. Straks zal ik eens mijn visie uit de doeken doen (zal wsl lang bericht worde en moet nu eten).


En ja die reportage is een maand of 2 geleden (kan ook langer geleden zen) al eens op tv geweest ;)

Gilles :+

Ben ook niet compleet overtuigd, maar de uitleg klonk wel plausibel.


All times are GMT +2. The time now is 18:00.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.