De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Rally (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=5)
-   -   LOIX al op non-actief gezet (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=7148)

kulgan 09-02-2004 16:00

LOIX al op non-actief gezet

Juist met grote verbazing en teleurstelling gelezen op pitstop:

Freddy Loix komt niet aan de start van de rally van Mexico, de derde rally van het WK, die over een maand plaatsheeft. Loix is door Peugeot voorlopig op non-actief gezet. De maatregel komt na de zwakke prestatie van Fast Freddy in Zweden. Harri Rovanpera neemt de plaats in van onze landgenoot.

Wimanna 09-02-2004 16:11

Hopelijk neemt Freddy het stuur al terug over in Nieuw-Zeeland, anders ziet het er niet goed uit :( Of gaan ze Freddy voor de rest in ne 206 zwieren? :roll:

Wel straf dat ze Freddy aan de kant zetten wegens slecht presteren als ze zelf in de fout zijn gegaan. (aandrijfriem verkeerd gemonteerd, maar daar zullen ze met geen woord over reppen.)

kulgan 09-02-2004 16:15

ik denk dat die ingenieur van Rovenperra er wel iets mee te maken gaat hebben...

Sennake 09-02-2004 16:16

Als er geld mee gemoeid is speelt dat allemaal geen rol :( Als je een stok nodig hebt om een hond te slaan vind je die wel...

Ik heb dit in de thread over de Rally van Zweden niet durven zeggen uit schrik als "onheilsprofeet" bestempeld te worden, maar dit had ik echt wel verwacht...

kulgan 09-02-2004 16:27

had het ook wel ergens verwacht:
Loix en Rovanperra liggen denk ik in dezelfde prijsklasse...
Loix stelt tweemaal teleur en kan niet goed overweg met zijn ingenieur....

Dus Loix buiten en Rovanperra terug...

Hoewel het tegen mijn principes is, zo ik moest ik Loix zijn mijn contacten bij Marlboro toch eens aanspreken...

Scapa 09-02-2004 16:52

Die Corrado Provera is dat een marionnet van de Franse en Engelse pers? Heel zwak om na twee rally's met de 307 al zo'n dingen te doen. Het is duidelijk dat de verantwoordelijkheid voor de opgave en zwakke prestatie in Zweden te wijten is aan het team Mr Provera en niet de rijder. Een beetje meer vertrouwen in uw rijder (die nota bene een goede diagnose van het probleem wist vast te stellen) zou op dit moment toch gepast zijn.

Heeft iemand die z'n e-mail adres? ;)

Bart 09-02-2004 17:30

Bijzonder spijtig...

Monte: idd niet competitief, maar wagen ook niet helemaal identiek aan die van Gronholm. Volgens Champion's (maar dit is de enige bron waar ik dat vernomen heb) geen centraal differentieel... nét zoals Mitsubishi.

Zweden: Motor

Rally v. Zweden... einde carrière Loix? Hopelijk niet, maar de kans zit er dik in. :(

kartboyke 09-02-2004 18:39

Had Loix geen contract voor 1 seizoen bij Peugeot?

Als ze hem zouden buitensmijten mogen ze zeer veel geld beginnen neer te tellen, dus vind ik dit eigenlijk toch maar een rare situatie. :rolleyes:

Guido 09-02-2004 19:19

Allez, allez, allez, wat is dat nu toch weer??
Ik begrijp er niets van en ben behoorlijk gefrustreerd, dus ik ga even niets zeggen. Anders is het toch maar niks zinnigs.

:frusty: :frusty: :frusty:

Rasse 09-02-2004 20:51

Quote:

Originally posted by stijnconinx

Heeft iemand die z'n e-mail adres? ;)

Ja.

Dit is politiek jongens. In het najaar, toen de FIA de nieuwe regels van 3° rijder weer introk, stond al vast dat Freddy dit seizoen voor Peugeot zou rijden. Ze hebben er toen een spelletje van gemaakt, oa met Burns, dat heel wat onrust onder de rijders veroorzaakte. Grootste slachtoffer: McRae .
De poppemie die Freddy had als ingenieur, heeft het vorig jaar al een paar keer voor Harri Rovanpera verstierd ook. Nu is ze terug op de 2° auto en het is weer van dat. Dat kind is gewoon niet goed genoeg voor die job. Als je in een WK-team zo'n fouten maakt ga je er normaal onmiddelijk uit. Behalve zij.
Peugeot wil de dames hiermee charmeren, punt uit. En als Harri zijn auto in Mexico niet goed is zal hij wel twee keer nadenken om te morren. Hij is al eens buiten gevlogen.
Normaal ben ik niet rancuneus , maar deze keer hoop ik echt dat ze bij Peugeot ZWAAR op hunnen bek gaan.
Duval kreeg team-orders, niet plezant maar zakelijk verdedigbaar.
Dit is gewoon vuil spel. En volgens mij niet van Provera, maar van de "Big Bosses" :no:
En wie zal zeggen wat het beste is? Moet Freddy op tafel kloppen? Er staan veel gegadigden aan de deur te wachten, laten we dat niet vergeten.
Nog iets dat meetelt: Rovanpera heeft de rally al eens gereden en ze hebben puntjes nodig. :fight:

Rasse 09-02-2004 21:09

Dit is Mdme Le Fur.

http://rally.racing-live.com/photos/...diapoe_015.jpg

Guido 09-02-2004 23:35

Story nu ook bevestigd op Rally-live waar melding gemaakt wordt van:

Quote:

"Corrado Provera announced to the Belgian press that Loix will not be at the start of the Rally of Mexico, the next round of the championship. Still according to the Belgian press, Freddy might come-back at the wheel of the 307 only when Peugeot has a third 307 car ready for him, probably in time for the Cyprus Rally."
Waarom licht Provera in eerste instantie de Belgische pers in? Is dat uit schuldgevoel, zo van jongens uwe Freddy is er niet bij in Mexico maar ik kan er ook niks aan doen...

Verder nog volgens Loix:
Quote:

"I don't care if McRae comes in the team or not. My only objective is to understand why it didn't work and find a way to be competitive. If it is not for Peugeot, it will be for myself. I don't want to be frustrated or angry at the team."
Ik ga zeker niet kwaad zijn op Peugeot. Immers, Freddy heeft 'maar' een contract van 3de rijder, is door omstandigheden 2de geworden, en wordt nu terug op zijn 'normaal voorziene' status geplaatst. Ze willen bij Peugeot enkel de titel van huisgenoot en aartsrivaal Citroën terugpakken, en gelijk hebben ze. Wellicht dat ze gedacht hadden van hoger te staan op dit moment van het seizoen, en komen ze nu, onder druk van de directie, op hun beslissing terug en zal Freddy 10 rallies rijden die initieel voorzien waren. Dus dwz dat er nog 8 overblijven. Negativisten zeggen 'maar' 8, ikke zeg 'nog' 8. Beter dit dan helemaal niets, zo is hij tenminste nog in het circuit en wie weet wat er nog allemaal kan gebeuren.

Enfin, ben natuurlijk wel superontgoocheld, maar kan er wel enige reden in zien ook. Wellicht zien we hem terug in Cyprus.

Rallyloverke 10-02-2004 11:04

Ik heb het zaterdag op de Chat reeds gezegd : madammeke Le Fur is helemaal niet pro-Loix en was bijzonder ontevreden toen Rovanpera voor Loix moest wijken. Het zou fijn moest hij bv eens met een 206 zonder druk de 307's op hun bek kunnen laten gaan, wat volgens mij wel mogelijk is. Hoe ze hem behandelen is echt schandalig. Ik supporter in Mexico nog meer voor Citroen en Ford hoor.

Guido 10-02-2004 12:04

idd. en het zal er voor Freddy niet makkelijker op worden. Freddy presteert immers uitstekend op voorwaarde dat ie goed omkaderd is. Denk maar aan de Toyota- en de Huyndai-tijd. Met omkaderd bedoel ik dat de sfeer in het team opperbest is en dat er aandacht besteed wordt aan zijn feedback. Dit is nu weer, net zoals bij Mitsu, niet het geval. Alhoewel ik ten stelligste hoop van niet, vrees ik op termijn toch een beetje het ergste. Het mag gewoon niet zijn dat Freddy in een topteam optimaal kan functioneren. Wat is dat toch?

ICEMAN 10-02-2004 12:44

Waarom heeft iedereen plots iets tegen belgen in de autosport? :confused:
Ik vind dat Peugeot hier ZWAAR in de fout gaat door de schuld op Loix te steken. Loix zelf weigert de schuld op zich te nemen en groot gelijk heeft hij.

All times are GMT +2. The time now is 00:08.