![]() |
A1 Grand Prix Series
Quote:
|
Steeds meer signalen dat het echt van de grond gaat komen, deze nieuwe high-end single seaterklasse.
Zojuist gelezen in een press release: Quote:
|
De eerste echte test is achter de rug met deze wagen, op het circuit van Jerez heeft Ralph Firman enkele dagen getest met A1 GP Lola wagen. Volgens Firman moet deze wagen uiteindelijk 3 tot 4 seconden sneller worden dan de huidige F3000 wagens.
Anders gezegd, nauwelijks langzamer dan de gestelde tijden voor de nieuwe lichting GP2 wagens. Toch raar dat je voor een fractie van de kosten een formule wagen kunt bouwen die maar 5 seconden langzamer is dan een peperdure Formule 1 wagen. Ben toch benieuwd wat er terecht gaat komen van al die nieuwe Formule series.............op dit moment zijn er vier plannen om iets te creëren net onder de F1. Ten eerste de opvolger van de F3000, de GP 2 klasse. Opvolger van de Euro 3000 zal iets van de "Superfund V10 serie" gaan worden. Dan de Arabieren met hun A1 GP en als laatste en meest maffe plan............de GP Masters voor afgedankte F1 coureurs. |
De eerste Franchisers zijn bekend.............ik ben zeer benieuwd naar de teams uit Libanon en Pakistan :D
De andere landen die alvast de intentie hebben om deel te nemen: Zuid-Afrika, China, Portugal en de UK. In het UK project schijnt John Surtees een rol te spelen. Foto's van de wagen in "UK-stickers", klik hier |
Slik, ziet er alles behalve appetijtelijk uit, naar mijn goesting dan toch... :confused: Volgens mij hebben die ontwerpers te veel naar batman gekeken... :)
|
Die vleugels.....:(
|
De eerst klinkende namen zijn vastegelegd voor deze serie, het publiek zal massaal toestromen als deze namen op de billboards staan.
Voor Pakistan gaan we in actie zien Nur Ali (actief in een regionaal Formule Mazda kampioenschap in de States) Libanon gaat met Sammy Pacha de strijd aan (heeft enige ervaring met Formule Fords) Nu eerlijk, deze namen kennen we toch allemaal wel hé? :D e.e.a. according to autosport ;) |
Dat wordt 10 seconden verschil tussen nummer 1 en nummer laatst op de grid...:(
|
Er zijn weer wat franchisers bekend geworden.
Maleisië: Alex Yoong is nauw betrokken bij dit team Portugal: De voetballer Luis Figo speelt hier ook een rolletje Canada: J Jay Laski is de eigenaar van de Canada inschrijving (naam doet een belletje rinkelen.......mar ik weet niet precies waar) Australië: De steun van Alan Jones, technische ondersteuning Alan Docking Racing Zuid-Afrika: Tony Sexwale, zakenman, is de drijvende kracht achter deze inschrijving. Weet niet of dze walvis een bedreigde diersoort is :D De volgende die ze gaan presenteren is Libanon. Een bonte verzameling, benieuwd wat we daarvan mogen verwachten. Voor zover de Autosport van 04-11-04 |
Nelson Mandela steunt A1.
Quote:
|
Quote:
|
Lammers gaat op safe. De franchise voor Nederland is niet gekocht door Lammers. Jantje en zijn team worden ingehuurd om de Nederlandse wagen te runnen door de organisatie. De rijder voor dit eerste singel seater project voor Racing for Holland? Misschien Jan Lammers zelf...........maar volgens Lammers stond er al een rijtje jonge Nederlandse voor zijn kantoor ;)
According to Autosport 09-12-04. |
Quote:
|
Die A1 GP serie kon weleens een crash-festijn gaan worden, His Highness Sheikh Maktoum Hasher Maktoum Al Maktoum heeft 50 wagens besteld bij Lola en 58 Motoren bij Zytek.
Die gast dacht zeker: ik ga voor de Kwantum korting :D Het is op die manier een mooie kerst geworden voor Lola en Zytek. Toch benieuwd waarom er zoveel besteld zijn............indien de berichten op de diverse sites kloppen. Nu heb ik weleens filmpjes gezien over de rijstijl uit het Midden-Oosten. Tja dan heb je inderdaad een flinke voorraad wagens nodig om het einde van het seizoen te halen :D Blijft een apart verhaal, Arabieren en autosport ;) |
De eerste keer dat ze gaan koersen? Ergens in septemeber op brands Hatch. :)
HEt lijkt allemaal echt te gaan doorgaan dus. |
All times are GMT +2. The time now is 16:49. |