De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Endurance (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=33)
-   -   FIA GT Valencia (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=7787)

Gilles 12-04-2004 17:40

FIA GT Valencia

We zijn ondertussen al aan het aftellen naar de FIA GT race in Valencia! Wordt het opnieuw een hegemonie van Ferrari of kunnen de Listers en Saleens daar een stokje voorsteken?

The Interceptor 12-04-2004 23:19

de Zwaans Viper ook niet vergeten he ;-) die ook wel eens de derde hond zijn! (zal wel ni, mja 6e plek in Monza was al heel knap! en er zit zeker meer in!!)

Stefan 12-04-2004 23:33

Ben benieuwd wat de Lamborghini gaat doen, kijken of ze al wat meer snelheid gevonden hebben.

Gilles 13-04-2004 00:00

De Viper zal niet winnen denk ik, ik zet mijn geld eerder op de BMS Scuderia

Integra 13-04-2004 09:35

Ik denk dat Mike Hezemans wel voor wat spektakel zou kunnen zorgen. Zijn die 575 GTC's eigenlijk ook gebouwd door Prodrive, want de 550's van BMS blijven oppermachtig. Zelfs op het rechte stuk rijden ze weg van een Saleen. :eek:

Stefan 13-04-2004 09:46

de 575 is een eigen project van Ferrari, de eerste officiele GT van Ferrari na de Daytona volgens mij, de 550 was een project van Prodrive buiten Ferrari om.

Thomaske 13-04-2004 09:47

Integra ik denk het niet want op vrijdag bij het NRF is hezemans bij ons in de tent geweest en heeft hij verteld over zijn Ferrari wat er allemaal aan scheelde. Een paar opsommingen:
- Die mannen kunnen de data nog niet tegoei uitlezen en opgezet krijgen
- De carbon op de motorkap boven de wielen kon Hezemans er na een paar ronden gewoon uittrekken
- Versnellingsbak is niet zo echt goed
- Ze geven elk weekend 400 000euro uit alleen voor VIPs enzo
Dit allemaal is gezegt door Hezemans zelf

Greetz Thomaske_GLPK

p.s.: van die 400 000€ geloof ik ook niet veel maarja

Integra 13-04-2004 09:50

Dan hoop ik dat de Saleen van Uwe Alzen en de gele Saleen van Walter Lechner Jr voor die Ferrari's uitrijden. Hoe zit het eigenlijk met de 575 van Giesse? (met Longin)
Is hij tevreden over het kunnen van de wagen?

Thomaske 13-04-2004 10:25

Yep Longin is zeer tevreden

Scapa 13-04-2004 13:36

Mooie preview te lezen op www.racingworld.be ;)

gwyllion 13-04-2004 18:00

Quote:

Originally posted by alarma
Ben benieuwd wat de Lamborghini gaat doen, kijken of ze al wat meer snelheid gevonden hebben.
Ik ben ook zeer benieuwd. Ze zouden veel vooruitgang geboekt hebben en zeer competitieve rondetijden gereden hebben tijdens prive testsessies.

Monza is een circuit waar topsnelheid zeer belangrijk bij is; daarom hebben ze vorig seizoen opgegeven na de vrije trainingen.

Werner333 13-04-2004 22:13

Weer een mager deelnemersveld :(

Stefan 13-04-2004 22:42

Bij de GT's is het allemaal dik in orde, alleen we missen N-GT's :( Bij de Britten is het weer net andersom.
Het is toch niet zover van Groot Brittanie naar Valencia? ;)

Mark 13-04-2004 22:59

Quote:

Originally posted by alarma
Bij de GT's is het allemaal dik in orde, alleen we missen N-GT's :( Bij de Britten is het weer net andersom.
Het is toch niet zover van Groot Brittanie naar Valencia? ;)

Ik zal wel weer de doemdenker van het forum zijn, maar ik vind het een zorgwekkende ontwikkeling binnen het FIA GT. Over de voorkant van het veld hoor je me niet klagen, wat wil een mens nog meer............

Maar waar zijn de privateers gebleven :confused: Er zijn nog wel enkele teams te vinden, maar ik zie ook een aantal teams en rijders terug in diverse nationale GT-kampioenschappen. Welke teams uit het nationale hebben de overstap gemaakt naar het FIA GT of N-GT..........?????????

De achterkant van het veld begint sterk uitdunnen, gevolg is dat nu ook de professionele teams op de laatste plaats terecht komen. Dat willen die gasten dus niet en geven uiteindelijk de pijp aan de bekende Maarten.

Wat ik wel constateer dat verschillende nationale kampioenschappen bloeien, denk FFSA GT, Brits GT, Spaans GT en Belcar. Budgetvriendelijker, nog voldoende plaats voor de gentlemen-coureurs. Die laatste zijn overigens onontbeerlijk binnen de GT-racerij............

Stefan 13-04-2004 23:25

De kosten worden ook te hoog voor de privateers, de europese races zijn allemaal nog wel te doen, maar de laatste 2 races zal een probleem worden, het kost een vermogen om een compleet team naar Dubai of naar Zhuhai te laten reizen. die 2 races zijn toch 20% van het kampioenschap waardoor de teams die echt kampioenschaps aspiraties hebben wegblijven.

Kan er opzich wel bij:

Quote:

Zwaan’s GTR Racing contracteert Val Hillebrand [ 13-04-2004 ]

De jonge talentvolle Val Hillebrand (23) zal de rest van het seizoen uitkomen voor Zwaan’s GTR Racing. Het Nederlandse team en Val Hillebrand hebben een overeenkomst gesloten voor de resterende 10 races van het FIA GT kampioenschap. Dat betekent dat we de in België woonachtige Nederlander ook tijdens de 24 uur van Spa-Francorchamps in actie zullen zien in een Viper.

Voor Hillebrand zullen het de eerste serieuze races in een GT auto zijn. Na een start in de kart en de verschillende formule klasse’s werd Val Hillebrand ingelijfd bij het sportscar team van Jan Lammers. De jonge coureur wist daar opmerkelijke prestaties neer te zetten die hem o.a. de titel Rookie of the Year 2001 en de wereldtitel in het FIA Sportscar Championship 2002 opleverde.

Na een rustig 2003 zijn de pijlen van Hillebrand nu gericht op het FIA GT en Zwaan’s GTR Racing. Voor de tweede race van het seizoen op het circuit van Valencia, Spanje zal Val Hillebrand de nummer 10 Viper delen met Christophe Bouchut en Arjan van der Zwaan. De nummer 9 Viper van het team wordt net als tijdens de eerste race van het seizoen bestuurd door Rob van der Zwaan, Klaus Abbelen en Henrik Roos.

Val Hillebrand: “De kans die Zwaan’s GTR Racing me geeft om te laten zien wat ik in een GT auto kan waardeer ik ten zeerste. Ik heb er een goed gevoel bij ondanks dat ik even zal moeten wennen aan dit type auto. Top zes finishes moeten mogelijk zijn en gecombineerd met continuďteit zouden we goede zaken moeten kunnen doen voor het eind klassement. Met deze nieuwe dimensie in mijn carričre wil ik ervaring op doen die goed is voor de langere termijn.”

Arjan van der Zwaan: “We zijn blij dat Val Hillebrand deel is geworden van ons team. Gezien zijn leeftijd en staat van dienst is Val een waardevolle toevoeging. In combinatie met de ervaring van Christophe Bouchut en het betrouwbare karakter van de Viper hopen we in Valencia goede zaken te gaan doen. Het feit dat we Val hebben kunnen vastleggen voor de rest van het seizoen geeft rust en stabiliteit in het team.”

www.racefriends.com

All times are GMT +2. The time now is 14:02.