View Single Post
Old 01-06-2004, 20:56
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Leer de Paddockers eens kennen vanuit een andere hoek...

De Paddockers : wie zijn ze, wat doen ze... Het zou zo uit een "Jambers" aflevering kunnen komen

Maar ik ben eigenlijk echt eens nieuwgierig wat voor vlees we hier "beroepsmatig" in de kuip hebben. Met andere woorden : welk beroep voeren jullie uit, of voor de studenten : welke richting studeren jullie en wat wil je er later mee gaan doen?

Ik zal zelf het goede voorbeeld geven door de spreekwoordelijke spits af te bijten. Ik heb mijn opleiding van industriëel ingenieur bouwkunde genoten via de Koninklijke Militaire School (afgestudeerd in 1985). Dat betekent dat ik dus zowel beroepsmilitair (ik heb het ondertussen geschopt tot commandant) als ingenieur ben. Ik ben dan ook tewerkgesteld in een studiebureau dat uitsluitend ten voordele van landsverdediging werkt, maar op de keper beschouwd is het werk identiek aan dat van een ingenieursbureau in de burgerij. Alleen ontwerpen wij doorgaans "militaire" infrastructuurprojecten zoals garages, administratieve blokken, logementsblokken, benzinestations, werkplaatsen, sporthallen, enz. Maar ook de plannen van rioleringswerken, waterzuiveringsstations, sportterreinen, pipe-lines en weet ik wat meer zijn al door mijn handen gegaan. Het is dus een zeer gevarieerde job, zowel wat de aard der werken als de locatie betreft. De ene keer zitten we in St-Vith, de andere keer in Zeebrugge...

Ziezo, en nu is het aan jou. Vertel eens, waar hou jij je beroepsmatig mee bezig?

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote