View Single Post
Old 01-06-2004, 22:35
fordje's Avatar
fordje fordje is offline
De Paddock Regular

Vooruit dan maar, hier is mijn "lijdensweg" tot hiertoe:

Zowat 41 jaar geleden uit de bloemkool gestapt, ergens in Kapellen. Dan 12 jaar lagere school in Burcht, aangezien mijn ouders "werkten" op de school was het een logische keuze da'k daar ook naar school ging.
Vandaar terug verhuisd naar Kapellen en dus ikke weer mee naar het Atheneum.

Dan Industrieel Laborant, A1 op het ter ziele gegane Prov. Hoger Techn. Instituut voor Scheikunde (gefusioneerd met de KDGH, dus Oneliner: jij zegt ook mijnheer tegen een oud collega ! )

Aangezien ik de klassieke opleiding van (toen) slechts 2 jaar te kort vond en het studentenleven mij meer aansprak....heb ik er 4 jaar van gemaakt . KWestie van mezelf ook iets te gunnen.

Na eindelijk toch te moeten afstuderen, ikke naar de (k)luchtmacht als KROO, later ROO, afdeling NBC.
Eerlijk gezegd een toffe boel daar. 1 maand legerdienst en 9 maanden plezier gehad.....

Tenslotte zijn we dan toch maar gaan werken. Eerst op BP Chemicals te Antwerpen als productie-arbeider; shift"werk", dus goed betaald en eigenlijk een schoon leven.
Na een jaartje was ik het daar echter ook beu. Ttz, ik wou naar het labo muteren, maar mijn baas liet me niet gaan; ik deed mijn werk te goed (volgens hem toch) en dus liet ik de boel letterlijk maar ontploffen (dat was in 1987).

Van BP dan naar SGS als milieulaborant gegaan en daar volledig omgeschoold naar "Enviromental Engineer". Na zo'n 10 jaar SGS werd ik gevraagd om mee een servicebedrijf op te starten ivm. milieuboringen. Dat heb ik dan zo'n 5 jaar volgehouden (bedrijf had 15 man in dienst toe ik de boel verliet,...intussen zijn ze zowat failliet). En intussen zit ik weer terug op een studiebureau voor het opmaken van bodemonderzoeken (oa voor ons aller ABL, he Sennake ).

O ja..tussendoor ook nog eens getrouwd, huisje gebouwd en 2 kindjes erbij "gekweekt".

Voila zie..ne mens doet wat in zijn leven hé

Last edited by fordje; 02-06-2004 at 21:10.
Reply With Quote