the story of "Medic"
41 jaar geleden in Beringen geboren in het warme nest van een mijnwerkersgezin, na 2½ jaar verplicht melk te drinken naar de "papschool", de kleuterklas en het lager onderwijs.
Dientijd was het "zwarte goud" gedoemd om te verdwijnen en in plaats van de "mijnschool" naar het VTI in Beringen waar ik mocht beginnen op klompjes hout te kloppen, +) na enige jaren trainen ben ik verhuisd naar de RITO in Beverlo om me verder te vervolmaken en zo timmerde ik complete eetkamers, slaapkamers, staanklokken en ander meubilair "in elkaar"

(heb trouwens met wielerlegende eric vanderaerden in de klas gezeten)
Na de studies en het diploma kwam de legerdienst maar Pa maakte me al gauw duidelijk dat de optie "tekenen voor 2 jaar" beter was ... en bij Defensie ben ik dan maar blijven "plakken" dus gedaan met "timmeren"
Al 22 jaar bij de Medische Dienst, opgeleid als Ambulancier, aktief bij de Dienst 100, {dat verklaard mijn nickname Medic} "in conflikt gebieden in voormalig Joegoslavie ingezet als Blauwhelm (1992-1993 / 1995) in Kosovo bij de KFOR (NATO) vredesmacht (2002)
01 Maart 2000 zeer zwaar ongeval gehad, .... neergestort met een Alouette 2 - Helicopter, een mirakel ... daar levend uit komen ... na 6 maanden ziekenhuis en revalidatie zo goed als "nieuw"
Gehuwd, 2 kids en gesetteld in het leukste demerstadje van Limburg ( met de fameuze brugstraat ... ) en elke dag volle bak genieten van het leven.