View Single Post
Old 05-06-2004, 13:32
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

Re: Re: Vandaag 60 jaar geleden...

Quote:
Originally posted by TiBo
Ik ben het trouwens ook niet eens met het feit dat we nog elk jaar moeten worden geconfronteerd met de dingen die decennia geleden zijn gebeurd.
Ik weet wat er in '14-'18, '40-'45, Vietnam, Irak gebeurd is en weet wat de oorzaken/gevolgen daarvan zijn, zowel op humaan als op politiek vlak.
Een jaarlijkse herdenking is voor mij dan ook niet meer dan nostalgie voor hen die deze vreselijke gebeurtenissen overleefd hebben.

Tot slot vind ik het ook niet eerlijk naar de nieuwe generaties duitsers toe die al sinds hun geboorte boeten voor de misstappen van hun voorouders.

Vergeten doen we het nooit, maar laat het(/ze) a.u.b. rusten!
Dit is in mijn ogen de nagel op de kop. in verband met bovenstaande tekst heb ik nog een quote uit een bezoek van Ralf Schumacher aan Rotterdam

Quote:
Alleen wanneer een radioverslaggever informeert of Ralf Schumacher ook weet waarom er zo veel hoog- en nieuwbouw is in Rotterdam, houdt de jongste van de racende broers zich wijselijk op de vlakte. Hij is geoefend in het omzeilen van dergelijke pijnlijke onderwerpen.
(Rotterdam is in de 2e wereld oorlog gebomdardeerd door de Duitsers. (red.))

bron: f1pits.net
In mijn ogen een perfecte illustratie hoe heel wat mensen zich gedragen tov duitsers (soms openlijk (zoals deze journalist) / soms in de ondertoon) .... Het feit dat we zoiets vandaag nog moeten horen (in de sport dan nog) is ronduit verwerpelijk.

ik kan niet anders doen als de laatste zin van Tibo herhalen

Vergeten doen we het nooit, maar laat het(/ze) a.u.b. rusten!