Op 7 februari 1978 beviel ene mevrouw Wauters in Gent van een identieke tweeling en ja, ééntje daarvan was ik!
Kleuterklas in Mariakerke gedaan maar vanaf mijn 7de zijn we voor 3 jaar naar Texas verhuisd omdat vader daar een bedrijf moest oprichten voor Dow Chemicals en heb ik daar mijn eerste 3 lagere jaartjes vervolmaakt. Daar heb ik trouwens de racekriebels te pakken gekregen! Mijn beste maat en ik hadden samen een kart in mekaar gestoken en daar gingen we natuurlijk vaak mee racen. En de directiesecretaresse van mijn vader had 3 quads en crossbikes thuisstaan, dus daarmee liet ik me ook geweldig gaan!

En mijn tweelingzus maar met de poppen spelen!
Dan teruggekeerd in Gent, hier heb ik (samen met mijn zus) het derde leerjaar moeten overdoen en de rest ook afgemaakt. Bovendien moest ik opnieuw Nederlands leren.
In het middelbaar Economie Moderne-Talen gedaan maar in het 5de naar Secretariaat-Talen overgestapt omdat ik meer praktijkvakken wilde, zoals Informatica.
Mijn vader was van Ukkel en Sint-Agatha-Berchem en Franstalig, dus ben ik drietalig opgevoed waardoor de logische keuze kwam om Vertaler-Tolk optie Frans-Engels te gaan studeren. Maar dat bleek supersaai te zijn, niets van Informatica, dus dat was een echte tegenvaller voor mij! Toen zat ik hele dagen op Internet te surfen ipv in de lessen te zitten! Ik heb m'n examens zelfs niet meegedaan en ben beginnen uitkijken naar iets anders. Ik wilde graag cameravrouw worden of iets met Fotografie maar mijn moeder wilde het niet bekostigen omdat de toekomst daarvoor te onzeker was/is.
Ik ben dan aan de Hogeschool Gent gaan studeren, aan de afdeling Handelswetenschappen en Bedrijfskunde. Daar heb ik voor A1 Management Assistant gekozen omdat die richting heel veel talen en computer inhield. Heb de 3 jaren met vrucht beëindigd.
Nadien een jaartje bij Fortis AG in Brussel gewerkt als junior beheerder maar dat vond ik dus ook saai! M'n jaarcontract was af en ik heb er maar de brui aan gegeven. Daarna ben ik naar Texas en New York getrokken voor een paar werken om batterijkes op te laden en had veel zin om in NYC te blijven werken maar ik geraakte niet aan een VISA... Dus heb ik dat toen laten varen...
Mijn tweelingzus (die tevens net hetzelfde gestudeerd heeft), was net aan een lerarenopleiding begonnen en zij mocht al lesgeven op een school in Gent omdat daar een fel tekort was aan leerkrachten Frans. Op dat moment stempelde ik en voor ik het wist wilde die school ook dat ik eens kwam lesgeven omdat ze nog leerkrachten Frans nodig hadden! Dat viel allemaal goed mee, heb me dan ook ingeschreven voor de lerarenopleiding en momenteel heb ik reeds anderhalf jaar van de twee achter de rug. Als m'n examens nu goed meevallen, heb ik nog enkel stage te doen...dus duimen maar!
Wat mijn droom naar de toekomst toe zou zijn? Wel, gewoon deel uitmaken van een racing team. Maakt niet echt uit welke taak ik zou moeten vervullen (heb zelfs al gedacht aan een mecanicien-opleiding als hobby zo en om er meer van te leren)...maar gewoon, ervan deel uitmaken... Dat lijkt me wel iets...
Maar momenteel vul ik m'n dagen met Frans-Nederlands-Informatica-(Engels) te geven in 1ste middelbaar... En ik doe dat heel graag want dan zijn ze nog kleintjes en "onschuldig"!
Ik hoop wel dat ik binnenkort uit die Vervangspool raak, daarom wil ik zo snel mogelijk die D-cursus op zak hebben...
Voilà, dat is het zo ongeveer!
Groetjes,
Belle