Quote:
Originally posted by airco
Vlaanderen heeft dus volgens u 1 miljoen egoistische of kortzichtige mensen 
|
Ja...
Daarom dat ik ook zei dat de mensen hun geschiedenis niet kennen... De bron waaruit die partij ontstaan is is niet bepaald het gedachtengoed waar ik mij kan in vinden, en ik denk ook 80% van die miljoen kiezers niet.
Een simpel voorbeeldje, vraag aan een modale blokkiezer wat hij vindt van het koningshuis en hij gaat er voor zijn, terwijl het blok radicaal tegen zijn. Hoe je het draait of keert het blok is met één kortzichtig programmapunt groot geworden en bied hier totaal geen oplossing.
Dat de VLD het stemrecht voor migranten (toch wel 112.000 mensen !) moeten stemmen hebben ligt niet aan de VLD maar wel aan een meerderheid in de meerderheid, het zou achteraf bezien een vrij belachelijke situatie geweest zijn dat men de regering opblaast voor zo'n futiliteit. En dat de PS machtig zijn is hieruit wel gebleken. Het blok wil Vlaanderen splitsen van Wallonië, als men dit vreedzaam wil doen heeft men een 2/3 meerderheid nodig, waar gaan ze die vinden?
Op elk punt van het blok is een degelijk onderbouwd antwoord, alleen vinden de politiekers en mandatarissen van de traditionele partijen hun eigen partij belangrijker. Moest ik voorzitter zijn van de VLD weigerde ik een deelname aan de regering.