View Single Post
Old 18-06-2004, 07:44
bart VDB bart VDB is offline
De Paddock Regular

ziehier het verslag van deze dag:

Voor de ontvangst van al onze passagiers hadden we besloten ook een pitbox te huren. Kwestie van deze mensen een 'echte' race- indruk te geven. Ook was dit gemakkelijk voor onze tankbeurten en bandenwissel.
Om 13.45 maakten wij ons klaar om de eerste passagiers mee te nemen. Om 14.00 gaven we dan het startschot om eerst twee ronden te rijden zonder medepassagier om banden warm te rijden, en zeker geen risico's te nemen met koude banden.
Wat bleek, de R 19 geen probleem. De megane echter baarde ons meteen kopzorgen. Bijna onmiddelijk na de start gaf onze display een fout van de oliedruk aan. De wagens zo goed gecheckt op voorhand en dan dit, met een groot deel wachtenden in de box of ergens rond het circuit.
Onze meegekomen mecaniekers al direkt werk en na een 10-tal minuten kon ook de megane beginnen aan zijn lange trip met vele stops.
De R 19 was toen al rustig bezig de mensen hun 'kick' te bezorgen.
We hadden besloten dat we (ik en Tom) ;elk na een 5 tal passagiers met een sessie van telkens 4 ronden; van wagen zouden wisselen.
Ook was rond 15.45 een kwartier pauze ingelast voor ons als piloot maar door de stilstand van de megane en het toch ook extra opdagen van niet op voorhand ingeschreven passagiers, besloten we geen pauze te houden, en moesten we maar blijven verder rijden.
Rond 16.30 kwam ik binnen in de pits met de megane en de R19 bleek in de box te staan. De lagers van het rechterachterwiel kapot en dus weeral werk voor de mecaniciens. Na de lagers vervangen te hebben, toch ook een tiental minuten werk, kom ook deze zijn weg weer verder zetten.
De laatste drie kwartier heeft sven , onze derde piloot voor de tien uren , ook nog een sessie gereden met de R19.
Eerlijk gezegd was ik blij toen ik om 18.00 u de vlag voor ogen zag. We waren eigenlijk continu aan het rijden vanaf 14.00 u en de vele pitstops maken het ook wel vermoeiend. Eens je aan het rijden was viel de warmte in de wagens nogal mee; maar telkens bij een stop viel de warmte precies ineens op je lichaam.
Ons doel was bereikt: zoveel mogelijk mensen als passagier laten meerijden.
Wat ook belangrijk is natuurlijk was het enthousiasme bij onze passagiers: deze mensen waren allemaal zeer tevreden en enkele bijna zelfs door het dolle heen. Niemand was ontevreden en er waren er velen met de vraag naar meer.
Dus één ding is zeker: hier waren veel mensen die nog nooit een circuit van kortbij gezien hadden, maar het in de toekomst nog veel zullen verkennen. Door deze ritten werden er toch weer heel wat autosportfans 'geboren', en dit is altijd positief.
Na afloop bleek ook de juiste opbrengst voor de VZW Chernobylkinderen, want hier was het tenslotte toch om te doen.
Deze dag bracht 1400 euro op voor de organisatie. Een bedrag dat ze zeker nuttig zullen spenderen.

Namens de organisatie VZW Chernobylkinderen dank aan alle mensen die deze dag hebben mogelijk gemaakt.
Reply With Quote