View Single Post
Old 04-11-2001, 15:56
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Daar kan ik 100% mee akkoord gaan, ik zeg trouwens altijd net hetzelfde als het over Michael Schumacher gaat, wanneer ik tracht aan te duiden dat hij in mijn ogen niet DE beste aller tijden is, ook als de cijfers dat stilaan beginnen aan te duiden.
Maar dan zeg ik er ook duidelijk bij "in mijn ogen", en dat is waar ik eigenlijk op doelde in mijn vorig antwoord. Jij stipuleert zonder blikken of blozen dat "McLaren AL LANG bewezen heeft dat ze beter zijn dan Williams". Nogal een boude en gevaarlijke uitspraak als je het mij vraagt. En ongenuanceerd ook. En al ben ik geen echte Williams-fan (toch zeker geen Frank Williams-fan), en heb ik zeer veel symphatie voor McLaren, toch vind ik dat je een sterk team oneer aan doet door zoiets vlakaf te stellen. Kijk, ik denk dat er in het laatste decennium 3 teams geweest zijn die nagenoeg even sterk waren en die het verschil maakten door een betere piloot en/of management en afwisselend succes kenden : Ferrari, McLaren en Williams. Ik reken Benetton er met opzet niet bij omdat ik er van overtuigd ben dat daar het Briatore/Schumacher + Senna's dood effect gespeeld heeft. Maar ondanks de 35 jaar F1-ervaring die ik er opzitten heb (36 ondertussen al verdorie) zou ik bijlange niet zomaar durven een klassement opmaken van de grote 3. En cijfers alleen zeggen zeker niet alles, maar jouw "persoonlijk gevoel" zal toch ook niet volstaan om genoeg gewicht in de schaal te werpen vrees ik. Argumenten zullen toch altijd zo een bewering moeten staven, of dat nu blanke cijfers zijn of andere elementen maakt weinig uit.
Samenvatting : als je een uitspraak doet van het kaliber "die is zonder twijfel beter dan die" moet je je uitspraak staven. En liefst pas je je uitspraak dan nog aan in "die is in mijn ogen zonder twijfel beter dan die". En dan schop je niemand tegen zijn schenen.
Ik hoop dat je dit nu niet ziet als kritiek en dat je daardoor afgeschrikt wordt want je bent er nog maar pas, neen, het is eerder een wijze raad die ik je tracht te geven. Tenslotte ben ik toch ouderdomsdeken voor iets eh!

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote