09-07-2004, 18:38
|
De Paddock Enthousiast
|
|
|
|
Quote:
Het is inderdaad de bedoeling dat ze hun beste klanten helpen, niet dat ze alles zelf doen. In 2006 zal iedere fabriek dan verplicht zijn om zes auto's te ondersteunen, zoals BMW doet in de FIA ETCC. Dat is de filosofie die we in het FIA GT-Kampioenschap willen invoeren."
En welke constructeurs zijn geïnteresseerd?
"We hebben een potentieel van zeven constructeurs: Ferrari, Maserati, Aston Martin, Lamborghini, GM, Saleen en BMW. We vergaderden al met de ACO en vanaf 2006 krijgen we een gemeenschappelijk reglement."
Straks nemen in Spa twee M3's V8 GTR deel in de categorie van de nationale GT. Wat vindt u daarvan?
"Ik beschouw dat eerlijk gezegd als een zeer bemoedigend signaal. Ik hoop dat ze zich door een uitstekend resultaat kunnen laten overtuigen om in 2005 bij ons te komen racen. Het is inderdaad mijn betrachting om ze naar ons kampioenschap aan te trekken. Het sportieve beleid van BMW in de FIA ETCC is voor mij een model. Ik zou ze dan ook graag hetzelfde zien doen in de GT. Ik weet dat sommige van onze teams vrezen dat ze in de schaduw van BMW zullen komen te staan, maar als ze geklopt worden, dan zullen ze daar zelf verantwoordelijk voor zijn. De M3 zal over één rondje inderdaad minder snel zijn, dat is duidelijk."
|
Dit bied hoop op een gezonde GTS klasse!
|