Voorbereiding is alles niet waar. Lees het
hier maar eens na.
Hebben jullie de carosserie goed ontvet, vooraleer je ook nog maar de eerste laag gelegd hebt? Welke soort verf gebruikt onder de clear coating? Acryl, enamel? Ik vermoed dat het acryl is. Als je Tamiya uit de spuitbussen gebruikt, vermoed ik dat je die enkel kan aanbrengen op TS verven van Tamiya.
Ik zelf gebruik die dingen niet - clear coat uit bussen bedoel ik. Sennake spuit al zijn modellen met de TS bussen van Tamiya. Gebruikt dan compound om de carrosserie pico bello te maken, brengt dan de decals aan, gebruikt softeners (set en sol) en als die droog zijn, worden de decals gewaxt. Resultaat is zeker goed en vernissen niet echt nodig.
Ik gebruik enamel vernis op mijn TS lagen en ook zonder problemen. Je moet hiervoor wel het nodige geduld kunnen opbrengen. Uitharden duurt van 24u tot 1 en soms zelfs 2 weken (afhankelijk van temp, vochtigheid enz.) Als je dat geduld kan opbrengen staat er niks een glimmend model van voor tot achter in de weg. Ben je gehaast, dan is dit niet de goede methode.
Eigenlijk zijn clear coats uit spuitbussen af te raden. Met de Gunze heb ik geen ervaring, maar ik betwijfel of het beter zou zijn. In mijn werkkot komt het spul alleszins niet binnen.