Dat Ferrari de F1 de komende jaren wil blijven domineren hebben ze nooit onder stoelen of banken gestoken! Nu komt Willi Webber met hetgeen waar ik al enkele weken geruchten van opving!! Motor en Versnellingsbak worden 1!! Al diegenen die iets van automechaniek kennen zullen het met me eens zijn, dat hierin een grote performance-winst in valt te rapen!! Bij de andere teams zijn deze geruchten slecht aangekomen!! Mercedes wil terugkomen ipv van achter de feiten aan te hollen, en haalt een heel deel van de ontwikkeling bij McLaren weg!! Als Ferrari-supporter hoop ik dat Ferrari dit voor mekaar krijgt, al vrees ik dat zo een drastische wijziging voor veel kinderziekten gaat zorgen vooraleer vruchten af te werpen.
Quote:
Michael Schumachers manager Willi Weber bevestigt dat Ferrari werkt aan een revolutionaire integratie van motor en versnellingsbak. Technisch directeur Ross Brawn wilde tegenover de Italiaanse sportkrant Gazzetta dello Sport geen opening van zaken geven, maar de zaakwaarnemer van stercoureur Schumacher vertelt op een website enthousiast over een concept waarin de motor en versnellingsbak zijn geïntegreerd met een koppeling zonder vliegwiel.
Enkele weken geleden meldde deze site al dat er door de Scuderia wordt gewerkt aan een uniek, compact concept waarin de krachtbron en de transmissie zijn geïntegreerd. Dat nieuws heeft al geleid tot een drastische reorganisatie bij rivaal McLaren-Mercedes. Mercedes heeft een belangrijk deel van het onderzoeks- en ontwikkelingswerk bij McLaren weggehaald. Technisch directeur Adrian Newey van McLaren werkt voortaan nauw samen met de ingenieurs van Ilmore en Mercedes. Het autoconcern wil net als Ferrari afrekenen met de traditionele scheiding tussen de motorenleverancier en de constructeur.
"De motor en de versnellingsbak worden één unit, meer kan ik niet zeggen", aldus Weber op de website van Michael Schumacher. "Alleen dit: we nemen alle mogelijke maatregelen om het succes van dit jaar te verdedigen. Ferrari kan heel snel reageren. Dat hebben we wel laten zien. Als iets in een race nog niet lukte, slaagde het meestal wel in de volgende. We zullen ons blijven verbeteren."
bron: formule1.nl
|
*mod*
op
f1racing.net hebben ze er ondertussen ook een heel verhaal over!!
*mod*