Ik neem hier de ruimte om te reageren op het persbericht van Track Promotion ivm de deelname van de Gordon Gillet Vertigo Streiff.
Ik vind de kritiek van die mannen een echte schande. Men legt de schuld voor het falen duidelijk zonder een blad voor de mond te nemen bij Tony Gillet en de zijne. Men zou beter eens een eigen boezem kijken alvorens kritiek te spuwen.
Lefort/Lambert vonden het blijkbaar leuk om een Vertigo te huren louter uit commericieel oogpunt dat was al snel duidelijk zelfs tijdens de testdag. Dat er toen een probleem was met de versnellingbak is volledig aan henzelf te wijten. Ze draaien die bak gewoon in de soup. Bij Gillet weet men allang dat dit een moeilijk te werken versnellingsbak is die een serieus pak ervaring vraagt om onder de knie te krijgen. Ugeux, Kuppens, Leinders hebben duidelijk die ervaring. Lefort/Lambert duidelijk niet.
Op de testdag was maar een van de 2 titularissen er. Kwestie van je vak ernstig te nemen...
Lefort en Lambert schuiven voor al het mechanisch falen de schuld in de schoenen van Tony Gillet maar blijkbaar dachten ze dat de Gillet zo makkelijk te sturen is als een Porsche. Volgens Renaud is een porsche echt niet veel meer dan rem en gas, en in een Vertigo moet er wel degelijk gewerkt worden.
Ik begrijp dan ook niet waarom men in de eerste plaats koos voor de 3.6 L, het is toch hun eigen keus, ze weten toch uit het verleden dat dit een minder betrouwbare motor is. (nvdr. De gordon Vertigo is dezelfde als de 2002 van Kuppens die het toen wel tot in de middag heeft volgehouden).
Dat er geen support is vanwege Tony Gillet is ook niet meer dan logisch, die mannen hebben hun eigen koers voor te bereiden, en voor hen hangt er veel meer van af dan voor Lefort/Lambert. Wat hadden die nu gedacht dat Tony Gillet z'n mechano's zou afstaan aan hen.
De Gillet is een veel te complexe wagen om zomaar eens te lenen en een leuk promostuntje mee uit te halen. Doorgedreven ontwikkeling en goede kennis van piloten/mechano's is zeer belangrijk voor de Gillet. Het beste bewijs is toch de 13de plaats van de Gillet n° 100.
Conclusie. Lefort/Lambert en heel hun team waren gewoon verblind door commercieele doeleinden toen ze besloten de Vertigo in te huren voor 24u zonder ook maar realistisch voor ogen te houden wat een Vertigo eigenlijk betekend.
Die mannen hebben vanaf nu ook wel afgedaan hoor voor mij !!!
|