View Single Post
Old 14-08-2004, 23:06
bart VDB bart VDB is offline
De Paddock Regular

VDB-Segers:Touring-Cup race 4

ziehier het verslag van race 4:

De dag begon voor ons zoals hij eindigde: slecht.
Bij het starten van de wagen voor de chrono's bleek er ineens een hels lawaai van onder de wagen te komen. De asbestring tussen de uitlaat bleek kapot. Waarschijnlijk bij het laden van de megane op of af de remorque 'iets' geraakt.
Deze werd vervangen en zo konden we de chrono's iets later aanvatten dan gepland.
Zoals gewoonlijk probeer ik de tijd te zetten: ditmaal 1.56.59; 30 ste tijd op 39 deelnemers. Hiermee zijn wij al tevreden.
De start werd genomen door Tom en na een 50 tal minuten hing hij op de 31 ste plaats.
Ik maakte mij klaar voor de wissel rond het uur en ineens kregen we het bericht dat Tom van de baan was. Gespind aan de kanaalbocht.De BMW van de Backer kon Tom niet meer ontwijken tijdens deze spin en raakte hem vol op het linkergedeelte vooraan , maar vooral op het wiel. Bijgevolg serieuze schade aan beide wagens. Bij binnenkomst, na al een 18 min te hebben stilgestaan in het grind, werd de schade opgemeten. Velg kapot, wieltiegen kapot, stuurinrichting kapot, triangel geraakt. Tot overmaat van ramp was er één wieltiege gebogen en kregen we de velg er niet af.
We dachten aan opgeven maar aangezien dit niet in mijn woordenboek staat werd er besloten maar aan de reparatie te beginnen. Alles werd vervangen en geklaard in 50 min. Chapeau voor onze mecaniekers! De race wel om zeep, maar opgeven doen we dus niet vlug.
Dan was het eindelijk mijn beurt. Bij vertrek ondervond ik dat de auto niet meer in z'n toeren ging. Tot 6000 toeren, normaal halen we 7500 toeren. Maar aangezien er voor de rest niets abnormaal te zien of te voelen viel reed ik verder tot na 1.15 na mijn vertrek ineens een doffe klank en motor in de soep. Al strompelend binnengeraakt. We denken op één cylinder. Dit betekende dus het definitieve einde van onze race 4. Hier konden we echt niets aan verhelpen en heb dus alleen voor deze race opgeven moeten toevoegen aan mijn woordenschat.
Na 1.5 jaar racen onze eerste opgave: het doet pijn maar we wisten dat het 'geluk' niet kon blijven duren.

Racegroetjes en ik zou zeggen: op naar de volgende race!!!

Last edited by bart VDB; 16-08-2004 at 10:41.
Reply With Quote