View Single Post
  #19  
Old 12-11-2001, 18:23
Joosen Joosen is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2001
Location: Antwerpen
Posts: 255
Airco, ik hoop dat ge gelijk hebt want ik vind het altijd interessant om iets geheel nieuw te zien, maar ; you are missing my point.

Als de nieuwe versnellingsbak geïntegreerd is in hetzelfde blok als de motor, hoe kunnen ze hem dan testen op een oud chassis, met de oude motor ?? Voor de ophangingsproblemen die deze nieuwe combinatie met zich meebrengt zouden ook nog geen afdoende oplossingen gevonden zijn. De front pickup points van de achterste wishbones zijn (sinds motor en versnellingsbak deel uitmaken van de zelfdragende struktuur) altijd op het "bellhouse" gemonteerd, als er in die nieuwe combinatie geen bellhouse meer is, moeten die PU-points rechtstreeks op de motor (die in principe daarvoor te warm is) of op de versnellings bak (die eigenlijk daarvoor te smal is). Bij de laatste optie is het probleem dat de voorste helft van de wishbone te lang wordt en te dicht bij de achterste helft komt en daardoor krijg je volledig andere krachtverhoudingen en te grote verschillen die geometrisch niet eenvoudig op te lossen zijn, daarenboven wordt het dan veel moeilijker om de longitudinale stijfheid en sterkte van de wishbone te verzekeren.

Bij Ferrari zijn ze natuurlijk veel slimmer dan wij allemaal samen, dus ze zullen er wel wat op vinden.

(sorry ze manne, 'k moest efkens van m'n moeilijke woorden vanaf)
__________________
no pain, no gain
no guts, no glory
Reply With Quote