Quote:
Originally posted by Marshal
Zou iemand van jullie bereid zijn om salaris in te leveren om het bedrijf er bovenop te helpen, wetende dat er aan de kant miljoenen verdwijnen richting de autosport? In dit geval DTM en F3 en enkele andere kleinere autosport projecten.
|
De Mercedes werknemers hebben het gedaan.

En ik denk ik ook wel. Je kan natuurlijk de witte ridder gaan spelen en zeggen, "dat doe ik niet", da's natuurlijk zeer nobel, maar langs de andere kant moeten wel de rekeningen thuis betaalt worden. Wat doe je dan, weggaan en
misschien een andere job vinden bij een bedrijf niet actief in de autosport, die dan een jaar later tig mensen ontslaat owv slecht management? Of toch maar blijven een procentje inleveren en weer wat verder kunnen - lees rekeningen betalen? De meeste werknemers werken er al jaren in vele gevallen en tegenwoordig liggen de jobs elders niet voor het rapen hoor.
Quote:
Originally posted by Marshal
Ikzelf zou geen Euro inleveren als ik weet dat er aan de andere kant miljoenen verdwijnen naar prestige projecten zoals bijvoorbeeld de autosport. Er zijn genoeg autofabrikanten die 0 euro uitgeven aan autosport en toch een goed imago hebben en genoeg wagens verkopen.
|
Maak eens een lijstje van de echt succesvolle automerken die niet actief zijn in de autosport en post dat hier eens. Je zou nog verschieten hoor hoe weinig er dat gaan zijn.

Hyundai bijvoorbeeld? Als je dat succesvol kan noemen natuurlijk. Ze zijn wel uit de autosport gestapt maar pompen gelijkaardige bedragen in de sponsoring van Olympische Spelen. Of dat dat geld goed besteed is? Who knows.
Autosport is reclame maken, net zoals "Olympische Spelen sponsoren" dat is. Dus in principe maakt het niet uit wat ze met hun geld doen om de tent te promoten. En is de vraag een beetje overbodig. Je kan net zo goed vragen: "Bereid om in te leveren als management slecht werk levert?"