View Single Post
  #45  
Old 07-09-2004, 22:37
Baron's Avatar
Baron Baron is offline
Touring car racing !!!!!
 
Join Date: Apr 2003
Location: TONGEREN
Posts: 1,087
Quote:
Ik heb efkes geprobeerd op de Procar vraag, maar ik heb het vlug opgegeven. (oa dus te weinig beschikbare tijd). En te moeilijk voor mij.
Wat zulke vragen betreft vind ik dat jullie het in de kwis over een 'te brede waaier' van autosport hebben. Het ware misschien beter om de kwis te beperken tot wat minder race-series. F1 - Rally (EK-WK-misschien BK-Parijs-Dakar), Sportscars, enz. Maar het niet meer bestaande Procar of zelfs rally-cross is iets waar ikzelf echt weinig vanaf weet en wat ik 'te breed' noem.

De verscheidenheid in onderwerpen vind ik dan weer een van de mooie kanten van deze quiz. Op dit forum komen toch autosportkenners samen en de quiz mag dan ook een hele brede waaier van onderwerpen aanboren, zolang het maar met het centrale thema "autosport" te maken heeft. Als de quiz zich gaat beperken tot vragen over de grote autosporttakken, vrees ik dat het allemaal te voorspelbaar, te gemakkelijk en te saai gaat worden.

Als je alle commentaren in deze thread eens doorleest, kom je tot de conclusie dat het grote pijnpunt vooral het te grote puntenverschil is dat aan de vragen wordt toegekend naarmate de quiz vordert. 1 schamel puntje voor een goed antwoord bij de eerste vragen, terwijl we nu al aan vragen van 250 punten per goed antwoord zitten. Ik kan me best inbeelden dat sommige deelnemers vragen met lage punten moeilijker vonden dan de vragen met hoge punten. Zoals ik al zei; het hangt allemaal een beetje af van je persoonlijke autosportinteresses.
Een meer evenwichtig puntensysteem zou voor de quiz 2005 toch wel wensbaar zijn.

Last edited by Sennake; 07-09-2004 at 22:42.
Reply With Quote