Gumball 3000 in 2005 - protest
In navolging van de discussie inzake het ongeval van Willaert, waarvoor Heydens in voorhechtenis heeft gezeten en waarover elders op het forum een discussie loopt, wil ik eens iets anders aan de kaak stellen. Let op ik neem hierin geen stelling in aangaande de positie van Heydens, laat dat duidelijk zijn.
De Gumball 3000. De 7° editie (van 14 tot 22 mei 2005) van deze (illegale) rally doet namelijk in 2005 België aan en heeft bovendien een aankomstplaats in Brussel. Ik denk dat ik jullie niet moet overtuigen van het crimineel gedrag van sommige deelnemers aan deze rally. De organisatoren gaan vrijuit want hun reglement is sluitend. Ze zeggen dat het geen snelheidsrally is en dat de deelnemers zich aan de wegcode van de respectievelijke landen dienen te houden.
Wordt het niet stilaan tijd dat autosportminnend Vlaanderen hiertegen een soort van actie onderneemt. Jan publiek zal, indien er in deze "wedstrijd" iets foutloopt opnieuw de vinger opsteken naar DE AUTOSPORT. Dat er iets foutloopt is nog niet gezegd maar één ding is zeker : DE media zal het evenement zeker in beeld brengen, met alle gevolgen van dien...
Ikzelf heb reeds een mail gestuurd naar zowel de Federale als Vlaamse minister van verkeer. Hierop werd echter nog niet geantwoord.
Een bekommerde autosportfan...
C U
|