Wat hoor ik hier toch weer allemaal
Rally is geen autosport... euh dąt heb ik niet gehoord
Gumball en Dakar hetzelfde? Goed, mee eens, maar dan moet iedereen - heel Belgiė inclusief ons allemaal, mooi binnenblijven. Enkelingen mogen dan met hun kameel of ezel een beetje verdwaasd gaan staan kijken op de parkings van de autosnelwegen als de Gumball komt voorbijgeraasd. Indien je het zo wil zien, dan klopt de vergelijking met Dakar volledig. Anders is dat een ferme no-go.
Jullie mogen het draaien en keren zoals jullie willen. Ze horen op de piste thuis en niet op de openbare weg. Daar is geen speld tussen te krijgen. Georganiseerde events op een piste waar al dat lekkers ook komt scheuren hebben in het verleden al bewezen dat échte autosport wel kan met dat soort "vette masjienerie".
Ga maar eens in community-forum opzoeken naar mijn relaas van het ongeluk dat mij afgelopen jaar te beurt viel. Ook een "reckless driver" die dacht dat de baan van hem alleen was en dat iederen onmiddellijk uit de weg moest als meneer dat wilde. Ik niet dus. En nog moeten gaan lopen ook, want meneer ging mij eens op mijn bakkes toeken. Sjieke tieppen, goe bezig, echt waar. (en neen, het was geen Gumballer, maar had er alles van weg).
Te bedenken dat het erger had kunnen zijn, en vrouwlief voor de rest van haar dagen alleen voor ons 2 kinderen had mogen zorgen.