View Single Post
  #13  
Old 04-11-2004, 20:55
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Quote:
Originally posted by gwyllion
Inderdaad.

De 307 WRC is een flop; de ontwikkeling blijft maar geld kosten zonder enige significante vooruitgang (eerst een 4 bak maken, nadien een 5 bak en nog steeds in orde). Al dat gezever met de 2de piloot er bovenop. Ze hebben er dit jaar een serieuze soep van gemaakt. Ook wel stom dat ze volgend jaar met Pirelli gaan rijden voor slecht 1 jaar.

Het verhaal van Citroen is niets anders dan een succesverhaal, maar misschien hebben het vertrek van Sainz en de dure ontwikkeling van de C4 die noodgedwongen voor de deur staat (binnenkort zijn er gewoon geen Xsara chassis meer ) er wel iets mee te maken.

De 2de helft van 2004 is echt wel een moment van radicale verschuivingen met autosport programma's: Jaguar uit F1, Opel uit DTM en PSA uit WRC.
Of het allemaal met de technische moeilijkheden te maken heeft weet ik niet. Kijk, de verkoopsresultaten zijn bekand gemaakt en blijkt dat de verkoop achteruit gaat en dat er moet bezuinigd worden. Ford, Opel en PSA nu ook en wat doen ze? Juist, de dure race activiteiten stoppen. En wat het ergste is? Ze hebben zelf meegedaan aan de dure wapenwedloop in elke series en moeten nu het gelag betalen. Alle electronica had uit de WRC en F1 moeten blijven. Dat Opel de DTM niet heeft overleefd is te wijten aan de gigantische kostenstructuur die Opel met zich meedraagt. Er zijn zelfs geruchten dat GM Opel op termijn zou laten doodbloeden.... Zo erg is het.
Reply With Quote