Quote:
Originally posted by pascual
...Kijk maar naar Nederland wat ze nu voor hebben; ONZE VRIJHEID KOMT IN GEVAAR, TREK JULLIE OGEN EENS OPEN!
|
En hoe komt dat denk je? Wat is de beste voedingsbodem hiervoor denk je?
Dat we ons nu eens voor ééns en altijd uit dat midden oosten wegtrekken, onze economie versneld omschakelen van fossiele brandstoffen, naar brandstofcellen en daarmee ginder de geldkraan dichtdraaien.
Maar vriend Bush verdient ginder wel zware cash met de verkoop van ruwe olie en heeft er alle belang bij dat de olieprijs hoog blijft. Wat kan hem dat schelen dat er duizenden slachtoffers vallen.
En als onze vrijheid in gevaar komt, dan is dat omdat we er zelf schuld aan hebben. Door steevast de andere kant op te kijken als de moslims in hun eigen streek nog maar eens klappen voor de kop krijgen, door onze amerikaanse vrienden.
En wat ze in Nederland aan de hand hebben. Tja, het had net zo goed in BE of in eender welk ander land kunnen zijn hoor.
11 september was vanuit het terroristen standpunt een succes. Madrid was een flop want het had veel erger moeten zijn. (opnieuw vanuit hun standpunt gezien) Bovendien zijn 5000 slachtoffers, meer een getal en de mensen zijn daar redelijk snel overheen. Als die mensen nu een bekend gezicht krijgen, lijkt het plots allemaal veel erger. Het is de nieuwe taktiek van de terroristen en er gaan er nog volgen. 't is bovendien allemaal veel eenvoudiger te organiseren en de impact is maximaal. Bange tijden in het verschiet als je het mij vraagt.
Terrorisme is maar te ontmantelen, door hun beweegredenen weg te nemen, of op te rollen. Oprollen kan, daar ben ik van overtuigd, want de netwerken zijn gekend. Alleen vrees ik dat er nog enkele slachtoffers zullen moeten vallen, vooraleer onze politiek de moed zal hebben om hardhandig op te treden.
En onze vriend Bush? Hij zal oogsten wat ie gezaaid heeft he.