Aangezien ik niet weet hoeveel ervaring jullie hebben, vertel ik ff in het kort hoe ik er toe ben gekomen die cursussen te volgen.
1. Ik was gewoon met een wagen van 110 pk te rijden en kocht er een van 218 pk.
2. Ik had al wel eens (on)geluk gehad ...
3. Ik wou nog een tijdje rondlopen op deze planeet
4. Ik wou leren in een omgeving waar ik niet met m'n eigen wagen en zonder betonnen palen langs de weg kon oefenen en over de schreef gaan.
Resultaat:
1. Ik had al snel door dat zelfs als ge al tien jaar rijdt ge nog altijd niet kon rijden.
2. De 3 dagen gingen vliegenvlug voorbij er het was big fun aangezien je sowieso tussen ander "autofreaks" zit.
3. De meeste eenvoudige tot de meer geavanceerde komen aan bod: stuurpositie, duwen op het stuur als je rijdt, positie handen op het stuur (dus ook in slip), remmen, uitwijken, handbrake turn, ontkoppelen met tussengas, tip-hiel, onder- en overstuur met voor- en achterwielaandrijver,etc.
4. Zelfvertrouwen opkrikken, slippen = schrikken, maar niet meer als je als een hebt kunnen aanvoelen hoe dat er aan toegaat in een veilige opgeving, ttz. je moet oefeningen doen waar je een 106 Rally in overstuur een 90° bocht laat nemen, etc.
Wat het niet is:
Het is geen circuitcursus ivm ideale lijnen, etc, het is een "wagen beheersings cursus". Ttz, je maakt fouten en leert hieruit (ook voor op de openbare weg).
Hopelijk genoeg info om in te schatten of dit is wat jullie zoeken. Verwacht nu ook nie dat ge 10 seconden sneller hierdoor op Zolder gaat rijden of plots drift king gaat worden.
Mvg, Z3///M
|