View Single Post
Old 29-11-2001, 22:09
Ferrari Forever's Avatar
Ferrari Forever Ferrari Forever is offline
De Paddock Regular

Aldi PC is wel degelijk een koopje

Eindelijk ben ik nog eens op het net en wel omdat ik gisteren ook zo'n 'minderwaardige' Aldi PC heb gekocht.
Airco, ik heb inderdaad 4 maand geleden mijn pc gekocht bij een gereputeerde computerhandelaar met 20 jaar ervaring en waarover ik niets dan goed gehoord had. Mijn hele systeem bestond enkel uit merkonderdelen (asus moederbord, pentium 4, pacer geheugen, hercules geforce ultra,... noem maar op). Op die 4 maand tijd ben ik, zonder overdrijven, op zijn minst 30 keer teruggegaan naar de computerwinkel, omdat mijn beeld bij zowat elk spel dat ik trachtte te spelen vastliep. Ik heb zowat alle besturringssystemen zien installeren op mijn systeem, en vrijwel elk onderdeel is vervangen. Uiteindelijk was ik het zo zat dat ik op een dag die winkel binnengestapt ben en mijn geld teruggeeist (en gekregen) heb. Tot zover dus jouw stelling dat je maar beter bij een computerwinkel kan kopen omdat je dan zogezegd een betere service zou krijgen. Mijn PC is soms 3 weken binnengeweest en dan nog waren ze geen stap verder, sterker nog, ze hadden er nog niet eens naar gekeken. En dat was dan dus een gereputeerde firma met 20 jaar ervaring. Wat nu betreft die Aldi PC : In iedere objectieve review komt die PC qua prijs kwaliteit als ONKLOPBAAR naar voren. Ik kan je garanderen dat je voor 52000 fr in heel Belgie geen systeem kan vinden dat zelfs maar in de buurt komt.
Slechte service ? 2 jaar garantie met HERSTELLING AAN HUIS. Ik kan weinig computerwinkels die die garantie kunnen bieden. En dat dat geen loze beloften zijn ken ik van mensen die in het verleden al een pc gekocht hebben bij de ALDI.
Minderwaardige onderdelen ? Neem het krantje van de Aldi er eens bij (of kijk eens op hun website) en maak eens het optelsommetje van wat je voor die onderdelen bij de gemiddelde computerhandelaar zou betalen (op het werk hebben wij dat trouwens gedaan en wij kwamen uit op een verschil van 28.000 fr). Let gewoon eens op de details : ze hadden netzogoed een muis van 200fr bij het systeem kunnen stoppen , maar wat krijg je ? een Microsoft Wheelmouse , en die zijn toch niet van de goedkoopste, me dunkt, net zoals die sony writer.
Trouwens, mocht het je interesseren, bij de Benchmark2001 van madonion haal ik een score van 6533 en dat met mijn zogenaamd 'trage' geheugen.
Hou dus alsjeblief op met dat snobistische gedoe en accept it : " dit is wel degelijk een super pc voor zéér weinig geld".
Reply With Quote