Race licensie
Na de rally licensie, nu de racelicensie...
Ik zou graag mijn eerste stappen zetten in de race wereld (nou ja eerste stappen... ik doe al een aantal jaar aan karting), met het doel om eventueel met een merkenrace zoals Clio cup of mini challenge (of iets dergelijks) (ooit eens) mee te doen. (mag ook Belcar of iets dergelijks zijn...) Op de site van RACB heb ik al heel wat info gevonden hierover, maar door de grote hoeveelheid info die ik daar vond zit ik tijdelijk met een overload.
Kan er iemand mij kort samenvatten wat ik precies moet doen/nodig heb om een licensie te behalen?
Dan nog een paar vragen: eens je een licensie behaald, is die dan permanent zoals een normaal rijbewijs, of moet je die om een bepaalde tijd hernieuwen? Kan er mij iemand een ruw idee geven van het budget dat nodig is om te kunnen racen? Ik ken niet echt de filosofie van een raceteam: moet je goed kunnen rijden, of moet je geld hebben (of alletwee)? Zo heb ik bvb eens wat rekenwerk gedaan voor de Clio cup. Voor de auto, licensie, verzekering, inschrijving + diverse andere zaken zit ik al vlug aan 30000€. Klopt mijn redenering hier?
met vriendelijke groeten
een toekomstig (?) racepiloot
|