Thread: Race licensie
View Single Post
  #10  
Old 25-11-2004, 16:53
serge serge is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Dec 2002
Location: Sint-Niklaas
Posts: 244
@CarRerA
Je moet dus een onderscheid maken tussen een club een een raceteam. In de meeste gevallen zijn dit 2 verschillenden dingen. De club behartigd jouw belangen (of zou dit toch moeten doen) ten opzichte van de federatie (VAS, RACB, ...) en zorgt voor de papieren voor de licentie, kunnen helpen als je een sanctionering boven het hoofd hangt, enz... Sommige clubs betalen zelfs een deeltje van je inschrijvingsgeld van je wedstrijden terug, op voorwaarde dat je een minimum aantal wedstrijden gereden hebt en je de verplichte reclame op je wagen kleeft. Voor de rallyrijders zorgt een club meestal ook nog voor een gezamenlijke serviceplaats, enz...
Voor het racen zelf kan je kiezen tussen 2 mogelijkheden. Ofwel rij je voor een team en betaal je dus voor het rijden. Het team zorgt voor de auto, eventueel ontvangst van genodigden, enz... Dit is de duurste oplossing, maar wel de eenvoudigste. Je rijd gewoon naar het circuit, doet je overall en helm aan en je kan rijden. Voor de rest moet je je van niks iets aantrekken.
Een andere oplossing is als "privérijder". Je hebt zelf je auto, je onderhoud die auto zelf, je zorgt zelf voor het transport van je auto, de inschrijving, de technische controle, enz... Een heel pak meer werk (en vooral zorgen) maar meestal wel goedkoper.
Voilą, een hele boterham, maar hopelijk ben je er wat wijzer door geworden.
Veel succes!
Reply With Quote