£261.76 voor 4 stuks, inbegrepen £11 voor de levering!!
Ik heb 11 jaar in de UK gewerkt en ga nog regelmatig naar ginder dus banden in Belgie krijgen is geen enkel probleem. Desnoods vraag ik een van de Caterham racers om een set mee te brengen, die komen toch met een trailer.
Voor verzekeringen is net die E-keuring belangrijk. Je kan dingen aan je wagen veranderen, stukken vervangen, enz. en als ze kompatible en E gekeurd zijn dan zit je voor hun goed. Misschien niet met de garantie maar dat is een ander verhaal. Indien je stukken zou gebruiken uit de motorsport wereld, niet E gekeurd ... 6 punts veiligheids gordels b.v. ... dan zit je in de problemen, zelfs al is de kwaliteit beter. Indien je kan bewijzen, met technische staving, dat b.v. een band met 1.55mm profieldiepte in het droge nog even goed remt als een met 1.61mm dan geeft de rechtbank je gelijk bij een ongeval in die omstandigheden ... het precedent is er ... en hetzelfde geld voor road-legal motorsport banden. Net zoals een verzekering de verkeerde stand van je zonneklep zal proberen aan te halen om er onderuit te geraken bij een schadeclaim zullen ze misschien ook jouw R-band oproepen ... en dan is het aan jou om op de proppen te komen met de E-keuring, data van testen, enz. Yep, de wereld draait soms vierkant
PS Kwestie van precedenten, ze kunnen je ook te pakken krijgen indien je luchtdruk in je banden niet binnen de door de fabrikant opgelegde marge is ... zou niet de eerste keer zijn!