View Single Post
Old 30-11-2004, 18:19
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Eindelijk heeft GP2 nog eens press release de wereld in geslingerd. Bij het lezen ervan op www.autosport.nl springen de tranen weer in mijn ogen van het lachen en huilen tegelijk.

Waarvan moet ik huilen? De nieuwe lichting heeft welgeteld 30 minuten de tijd om de wagen te leren kennen, hem af te stellen en het circuit te leren. Zo doe je pas ervaring op Gevolgd door een qualifying van 30 minuten....... gevolgd door twee races van 180 km. Rookies zonder voorgaande ervaring in krachtige wagens (dus afkomstig uit de F3 / FRenault 2000) maken dus geen schijn van kans om in hun eerste jaar voor de prijzen te gaan.

Nog meer huilen? Bernie Ecclestone, Lid van het Organiserend Comité van de GP2 Series, is zeer enthousiast over de nieuwe klasse. De dictator spreekt zich prachtig tegen met de volgende quote:
Quote:
Bovendien rijden we met betaalbare auto’s die tot bijzonder hoge prestaties in staat zijn, die over een breed pakket aan afstelmogelijkheden beschikken en uiteraard aan de meest strenge veiligheidseisen voldoen.
Betaalbaar? Zal wel Veilig? Dat geloof ik wel. Hoge prestaties? Maak ik me ook geen zorgen over...........maar wat moet ik met een breed pakket aan afstelmogelijkheden als ik maar 30 of 60 minuten kan spelen? Die kleine is de weg finaal kwijt.

Lachen? Die krasse knar zit er weer met zijn vingers tussen......Bernie kennende zal er wel weer iets aan zijn strijkstok blijven hangen.

Wel een opmerkelijke uitspraak van de organisatie:
Quote:
De GP2 Series is opgezet voor een minimale periode van drie jaar en tot 2008 zullen er jaarlijks ten minste 24 deelnemende auto’s aan de start verschijnen.
Daar wil ik ze graag aan houden, heb echt geen behoefte aan single-seater klasses waar ze met 12 of 14 wagens van start gaan.
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote