Thread: Banden
View Single Post
Old 01-12-2004, 16:28
Cat-Seven's Avatar
Cat-Seven Cat-Seven is offline
De Paddock Rookie

Ik heb 2 sets ACB10's versleten (6'' / 13'' velg) en moet zeggen dat buiten slicks het de beste banden zijn waarmee ik ooit gereden heb. Fantastisch insturen, licht van karkas en in het droge grip als geen ander. Nadeel is dat je je camber settings grondig moet aanpassen en dat je bij regenweer best thuis blijft ... bij warm weer is vocht/regen geen enkel probleem maar eens onder de 15graden buitentemperatuur ...

De CR500 werd tesamen met Caterham ontwikkeld en is een prima allround band voor op de weg of als bijna regenband op het circuit bij nat weer. Ik zou geen CR500 aanraden voor droog circuit gebruik tenzij je bereid bent om regelmatig banden te verwisselen, zeker op een relatief zware wagen zoals een golfje.

Wil je van/naar het circuit rijden met je wagen dan zou ik je de ACB10's aanraden (kostelijk) of de Yokohama 032R/048R (relatief goedkoop). Met de eerste doe ik een goeie 4000km, met de 2de een goeie 6-7000km, inbegrepen verschillende trackday's.

Echter als je plaats hebt in je golfje voor een set banden waarom ga je dan niet voor een relatief goeie straatband met "betere" nat weer eigenschappen en gooi je in je koffer een set velgen met 13" slicks erop ... als je bv. een Michelin radial slick neemt moet je zelfs geen aanpassingen doen aan je onderstel. Hiervoor heb je wel een 7" velg nodig, die passen niet goed op een 6".