Thread: 4X4 Protestrit
View Single Post
Old 06-12-2004, 18:35
TiBo's Avatar
TiBo TiBo is offline
De Paddock Regular

Ikzelf heb geen voordeel bij de discussie, ware het niet dat mijn ouders met een VW Touareg rijden.
Het gaat hier om een SUV van 2200 KG voorzien van een R5 TDI motor. Het voertuig is niet ingeschreven als lichte vrachtwagen, dus om eerlijk te zijn raken de nakende wetswijzigingen noch mijn ouders, ... noch mezelf. Toch wil ik graag even mijn mening uiten.

Om eerlijk te zijn snap ik de huidige discussie niet echt. Wat is momenteel de grootste ergernis ten opzicht van deze wagens?

- het gewicht ?
- de omvang ?
- het verbruik ?

Men ziet de eigenaars van deze wagens momenteel als 'killers' en wil hen het liefst van al aan het kruis nagelen? Waarom? Omdat men zelf graag met zo'n voertuig zou rijden maar de budgetten niet heeft? Omwille van de frustraties rond het comfort en veiligheid dat ze bieden? Wat?

Geef nu zelf toe, geef iemand het budget (/de mogelijkheid) om zo een voertuig te kopen, en ze doen het toch, niet? Misschien liefst nog één met een V10 TDI? Ah ja, Redelijk zuinig én krachtig. Wat wil een mens nog meer?

De mooiste redenering rond dit thema komt misschien nog van m'n vader zelf. Deze had zoiets van: "Als ze moeilijk gaan doen over deze wagens, dan verkoop ik de mijne en koop ik een Audi A6 3.0 TDI Quattro. Deze weegt even veel, verbruikt even veel en biedt dezelfde luxe / laadruimte (inclusief de CDC luchtvering)."

Om eerlijk te zijn was ik het niet volledig met de redenering van mijn vader eens. Ik zag meer graten in een Audi A8. Deze berline weegt even veel, verbuikt meer en ... levert toch nog dat beetje extra comfort ten opzicht van de A6!