View Single Post
Old 15-12-2001, 23:48
Rrubinio Rrubinio is offline
De Paddock Regular

Iets meer in detail, de persconferentie !

Jeffrey Van Hooydonk komt volgend jaar terug uit in de Duitse Formule 3. De autoracer uit Puurs, voormalig Europees kampioen Formule Renault, maakte dat vrijdag bekend op een persconferentie. Van Hooydonk wil daarmee zijn carriere opnieuw lanceren na een jaar inactiviteit door budgettaire problemen. Op zich lijkt de beslissing een stap terug voor iemand die al twee jaar F3000 achter de rug heeft en daarin onder meer een pole liet optekenen, maar anderzijds kon het wel eens een clevere stap zijn.
<< Indertijd heb ik na mijn Europese titel slecht 1 seizoen in de F3 gereden. Dat is een jaar te weinig, maar de kans om naar de F3000 te gaan met Witmeur-KTR was toen te mooi om te laten liggen. Om allerlei redenen heeft dat project niet gegeven wat we verhoopt hadden, zodat ik blij ben dat ik nu de draad weer kan oppikken. Ik kreeg een heel mooi voorstel van het Ghinzani-team, dat vorig jaar de titel won met Alex Muller. Bovendien komt er een ingenieur van Jordan over. Een competitieve context dus en dat lijkt me beter dan opnieuw een jaar in de middenmoot in de F3000. Ik wil vooraan meedoen en races winnen. >> Ghinzani rijdt met een Dallara-chassis, maar kiest in tegenstelling tot de meeste andere teams niet voor een Opel-motor, maar voor een Mugen-Honda. Van Hooydonk: << Ik heb er alle vertrouwen in. De F3 krijgt dit jaar nieuwe auto's met onder meer een sequentiele zesbak. Wat dat betreft, start ik op gelijke voet met piloten die vorig jaar in de F3 reden. Ik werk het Duitse kampioenschap af, dat altijd samen met de DTM rijdt en dus ook in Zolder te gast is. Daar bovenop doe ik de internationale races in Spa en Zandvoort en - als ik in de top-drie eindig - ook de klassiekers in Macao en Korea. Ik ben contractueel ook vrij om andere races te rijden, bijvoorbeeld in de F3000. Ik zou graag nog Le Mans en de 24 Uren van Francorchamps erbij nemen.>>
Als de resultaten volgen, hoopt Van Hooydonk opnieuw gelanceerd te zijn. Afgelopen jaar kwam de Monegask nauwelijks in actie wegens geen budget. <>
Reply With Quote