View Single Post
Old 26-01-2005, 21:55
Lemans Lemans is offline
De Paddock Rookie

Het is natuurlijk ook mogelijk dat een team gebruik maakt van een beste prijs/kwaliteit verhouding om wagens aan te kopen op de tweedehandsmarkt. Een voorbeeld hiervan is de oerdegelijke en snelle BMW 325i . Als je dan nog de verbeteringen in eigen huis ontwikkelt en bouwt staat deze wagen vrij goedkoop op de piste. De bandenslijtage is bij een achterwieaangedreven auto gemakelijk amper de helft van een voorwielaangedreven wagen.
Daar een vervangcarrosserie zo goed als gratis is kan een waarborg van 1000 Euro de klap al serieus verzachten,
iets waar een 3-tal piloten al dankbaar gebruik van hebben gemaakt.
Ik geef toe, het is niet de meest blitse manier om te racen , maar je kan wel aan de slag met een gerust hart en aan een bodemprijs. Uit ervaring weet ik ook dat de kostprijs dikwijls omgekeerd evenredig is met het plezier en geloof me , we hebben bij Raceprojects al veel plezier gemaakt.
Voor ieder die wenst op te starten geef ik volgende raad:

Racen in teamverband:

Ga zeker na of je bij zware schade je broek niet verliest . De piloten die nu nog schade aan het afbetalen zijn zou ik niet graag te eten geven.
Zet ook eerst een advertentie op diverse sites dat je een stuur zoekt. De beste deal sluit je met de amateur/piloot/technieker/eigenaar die in sommige gevallen reeds tevreden is met een betaling van het inschrijfgeld en brandstof.

Individueel (sprinterscup)

Reden 1 geldt hier evenzeer.
Zoek een goedkope wagen voor je eerste seizoen zodat je vermijdt dat de wagen met jou rijdt.
Voor een 6000 euro moet je aan de slag kunnen voor een seizoen sprintercup, bij ons kan dit en ik vermoed ook bij Carlier Racing.
Reply With Quote