Quote:
Originally posted by Mr.Dallara
Maandag verscheen in de krant het Nieuwsblad het gerucht dat Loix mogelijk in 2005 een EK campagne zou doen met een Fiesta Super 1600 van het engelse M-Sport (die dus ook de Focussen WRC doen in het WK).
Het word nergens en door niemand bevestigd, en staat dus enkel in het Nieuwsblad. Maar waar rook is, is vuur...
|
"Gazetteklap" zeggen ze in Sint-Truiden.
Wat er gebeurd is, staat in het laatste nummer van
Autonews te lezen, waar Jean Marc Valkenaere, van Floral Racing, in een interview vertelt hoe hij vorig jaar tijdens de rally van Luxemburg - waar Sven Smeets Relatie Deelnemers was - in een gesprek met John Steel (M-Sport), Freddy voorstelde om het ontwikkelwerk te doen. Steel was niet overtuigd, tot ze (Floral Racing) vertelden waarom ze vertrouwen hebben in Freddy. Denk maar aan de Corolla WRC, grotendeels door Freddy ontwikkeld. Waarom Freddy nog geen WRC manche won, ligt aan de verkeerde momenten in zijn carrière. (Mitsu viel in elkaar toen Makinen vertrok en het verhaal Peugeot kennen we). Steel in één klap wel geïnteresseerd.
En nu citeer ik uit Autonews JM Valkenaere "Maar, toch denk ik dat de kans klein is dat Freddy het wordt. Er wordt immers een belangrijk budget gevraagd."
M-Sport heeft wel ontwikkelbudget, maar geen operationeel budget om een seizoen te runnen. Dat moet meegebracht worden.
Mijn gedacht? "We zullen wel zien".