View Single Post
Old 20-12-2001, 20:24
Mario's Avatar
Mario Mario is offline
Eenzaat

Snel een verslagje posten over m'n race van gisteren.

De trainingen verliepen niet zo vlot, want ik heb maar een paar ronden gereden zonder echt problemen te kennen. Maar een van die twee leverde wel een persoonlijk record op (verbetering van een tiende).

De race begon ik met het vaste voornemen geen ongevallen te hebben en liefst al helemaal geen shift-r. In mijn geval betekent dat dat ik het kalm aan doe in het begin en niet eens moeite doe de snelleren te volgen. Dit loonde aanvankelijk en heb zelfs even op de derde plaats rond gereden, omdat m'n teammaat foutjes maakte.

Dan echter een grote schuiver na de tweede bocht (die men in hoogste versnelling kan nemen, wat ik nog eens probeerde). Geen schade, maar wel ver doorgeschoven op het gras en redelijk wat tijd verloren. Het circuit maar weer op en de volgende keer dat ik langs s/f passeer, merk ik dat ik binnen moet voor een stop en go. Wat van de wijs is de volgende ronde nogal chaotisch, maar vooral, als ik de pits wil opzoeken, maak ik het helemaal bont en mis de ingang compleet, zodat ik nog een grasveldje achter de pitsingang kan omploegen. Nog meer tijdverlies... en meteen op een ronde gereden als ik weer uit de pits kom.

Zwarte vlaggen uitzitten is een van m'n specialiteiten en kan ik beter dan GPL'en . Werner moest het blijkbaar nog leren: heel kalmpjes tot voor het zwarte bord rijden, als je een boodschap ziet verschijnen onmiddellijk stoppen en als die boodschap weer verdwijnt, kun je weer voortrijden.

Daarna ook redelijk op 't gemak gereden en desondanks nog een spin gemaakt. Dan, op vier ronden voor het einde kom ik dan aan bij Woodcote, niet eens zo snel, maar de wagen breekt een beetje uit en ik glij tot tegen de opstaande berm. Het was maar een klein tikje en ik had gerust kunnen verder rijden, ware het niet dat ik op m'n kop terecht kwam. Alsnog een shift r moeten doen dus. Zat er wat gefrustreerd bij, zo dicht bij het einde.

Maar toch een pr gereden dus, toch nog een troost.
Reply With Quote