View Single Post
Old 20-12-2001, 23:08
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Ha. Nederland - Belgie , alhoewel ik vermoed dat we ze hier weer om de oren krijgen. Het is geen denemarken

fastcompany.nl
Naast Stefan de Groot, die enkele weken geleden al tekende voor JB Motorsport, komt ook de 20-jarige Robert Doornbos komend seizoen uit in het Duits Formule 3-kampioenschap. De in België wonende Nederlandse coureur kwam tot overeenstemming met het Team Ghinzani, waar hij zal rijden met de Belg Jeffrey van Hooydonk en de Oostenrijker Gottfried-Armin Grasser. “Ghinzani is een zeer competitief team. Ze hebben Mugen-Honda-fabrieksmotoren van Neil Brown en een enorme staat van dienst in de autosport. Ik denk er goed te kunnen scoren”, aldus Doornbos.

Na een debuutseizoen in de Formule Ford reed Doornbos afgelopen jaar voor Fred Goddard Racing in de Scholarship Class (B-klasse) van het Brits Formule 3-kampioenschap. Ondanks tal van technische problemen boekte hij in twee races (Snetterton en Thruxton) een klassezege en stond hij zevenmaal op het podium. In de tweede helft van het seizoen reed hij een aantal races voor JB Motorsport in het Duits kampioenschap, als vervanging van de opgestapte Nicolas Stelandre. “Daar ontdekte ik, dat het niveau qua uitstraling van het Duits kampioenschap, in het bijprogramma van de DTM, een stuk professioneler is dan in de Britse serie. Dat was mede een reden om nu voor het Duits kampioenschap te kiezen. Bovendien wilde Honda graag dat ik in Duitsland ging rijden. Neil Brown will graag in Duitsland scoren, waar Opel nog steeds dominant is”, verklaart Doornbos.

Hij verwacht veel te kunnen leren van zijn Belgische teamgenoot Jeffrey van Hooydonk, die al eerder in de Duitse Formule 3 actief was, daarna Formule 3000 reed en nu in de serie terugkeert. Ook verwacht Doornbos veel van de samenwerking met het Italiaanse Ghinzani-team. “Piercarlo Ghinzani is oud-Formule 1-coureur en er is enorm veel kennis binnen het team aanwezig. Ze hebben een eigen testcircuit op Vairano en pakken de zaak professioneel aan.” Om de communicatie met het team te verbeteren, gaat Doornbos begin januari twee weken lang een cursus Italiaans volgen bij het gerenommeerde instituut “Regina Coeli” in Vught. Ook fysiek zorgt hij voor een goede voorbereiding, hij traint inmiddels bij dezelfde trainer als Van Hooydonk. “Een plaats bij de eerste drie is mijn doel, daar streef ik naar. Het wordt mijn eerste jaar in de A-klasse, maar bij Ghinzani moet het eruit kunnen komen”, zegt Doornbos.
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote