View Single Post
Old 21-03-2005, 11:06
GM RACING GM RACING is offline
De Paddock Regular

Raceverslag 1- Ztc- Gm Racing

Beknopt raceverslag (althans een poging tot!)
Zondag 20/03 training, Ik (Luc) startte als eerste want de wagen had nog niet gereden sedert...verleden jaar.
Exact 1 ronde heb ik kunnen doen,de motor viel toen stil en op het display kon ik "fuel pressure low" aflezen. Ik had wat sleutels aan boord en kon vaststellen dat de (nieuwe!!!!) hogedruk benzinepomp het begeven had.
Daar ging onze kostbare training! Dan maar een briefje maken om toestemming te bekomen te mogen starten aan de koersdirectie, dat kon vanuit de pitstraat.
Wij plaatsten terug de oude benzinepomp en dit was opgelost, bij het ontluchten van de remmen gebeurde terug iets ongelofelijk..., bij het verdraaien van het stuur kwam er éénklaps een olielek uit het reservoir van de servopomp...diagnose: een barstje in het plastiek reservoir welke deel uit maakt van de servopomp.- Na overleg met de mechaniekers is er toen besloten om de servopomp achterwege te laten om op deze manier te rijden, die hadden me verzekert dat de servopomp in ons geval een luxeprobleem was en geen noodzaak....zonder rekening te houden met onze sper!
Ik neem dus de start uit de pitstraat en meteen viel me het enorm zwaar en schokkig sturen op....een echte marteling in de korte draaien!
Toen ik op de klok keek was ik al een uurje aan het draaien en perste er soms rondetijden van 1'52" of 1'53" uit in deze configuratie.
Toen kreeg ik een zwart vlagje voor decibel (96,4 db), terecht want de wagen knalde er op los! - Na 1u20 rijden met één oog op de meetposten gericht, mij forceren om elke bocht min of meer behoorlijk te kunnen nemen, melde ik via de radio dat ik binnen kwam wegens uitgeput...normaal moest ik 2 uur rijden.
Ik dacht bij mezelf: Louisette als vrouw zal nooit dit stuur rondkrijgen.... gelijk had ik want na 10 minuten liet ze per radio weten dat ze binnenkwam, ze draaide rondetijden van 2'20"!
De mechaniekers hebben toen het plastiek van de servopomp toch min of meer kunnen dichtmaken door smelten en verschillende producten erop te doen en te tapen.
Eénmaal de servopomp er terug erop en na 40 minuten stilstand bleek dit te werken. - Louisette had door haar trage ronden (zonder servo) steeds moeten uitwijken voor vluggere deelnemers en had zodoende alle op de baan losliggend rubber op haar banden, zodoende hadden de banden weinig of geen grip meer, rondetijden van 2'03 waren slechts mogelijk voor haar (met servostuur) - Voeg daarbij nog met 1 uur race tegoed een 2 de zwarte vlag wegens decibels en exit race eraan toe en ik mag dit verslagje eindigen.
M'n excuses bij sommige andere teams voor m'n hoekige rijstijl tijdens het eerste uur, dit was dus te wijten aan het servostuur.
We hebben ons terug geamuseert als "zottekes" en kijk met vol verlangen uit naar het einde raceseizoen om te kunnen stoppen. - Helaas ben ik nu te ver geangageerd om dit te kunnen doen ...( sponsors, inschrijvingsgeld voor een jaar enz....)
"The day after" maandag 21/03 : amai m'n armen, schouders....meer dan 10 kg kan ik niet meer heffen !
Doei
LUC
GM RACING
Reply With Quote