View Single Post
Old 01-04-2005, 08:42
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast

Andere schokdempers en stabilisatorstangen kunnen wonderen doen.
Alles hangt natuurlijk van je budget af (in stijgende prijs):
* stuggere schokdempers met verlagingsveren: ik ben persoonlijk een fan van Bilstein dempers met Eibach veren
* schroefkit met instelbare hoogte: je neem je best een kwaliteitsmerk (Bilstein PSS, KW Variant 1 en H&R).
* schroefkit met instelbare hoogte en instelbare hardheid: Bilstein PSS9 en KW Variant 2 zijn echte aanrader
* je hebt ook nog schroefkits waarvan je in- en uitgaande slag van in kan stellen, die kosten nog een stuk meer, maar dat loont niet echt de moeite

Dikkere stabilisatorstangen zorgen ervoor dat de auto minder overhelt in de bochten. Golfjes hebben de neiging om het achterwiel in de bocht op te heffen; dit wordt dan een stuk verminderd. Ik raad een stabikit van Eibach of H&R aan.

Je kan al dit kopen bij je lokale tuningwinkel, maar er zijn gigantische prijsverschillen. Om een richtprijs te hebben, kan je best eens op de website van Sandtler (in Duitsland en echt wel zeer goed geprijsd) kijken: http://www.sandtler.de.

Als je echt weet wat je wil en van plan bent iets te kopen, heb ik nog wel een adres van vriend die zeer goedkoop Bilstein en Eibach kan leveren.
Reply With Quote