View Single Post
Old 04-04-2005, 01:39
Pascal Pascal is offline
A4993

Alleen mijn bureel is wat ingericht in het kader van de autosport. Daar vind je wat autosportfoto's. Sinds de laatste jaren vind je daar onder andere fotocollages van wedstrijden waaraan ik heb deelgenomen. De collages werden gemaakt door vrienden en ik ben hen daar zeer dankbaar voor. Dit gaat van karting over rittensport tot slalom en TC.
Uit een vorig leven als "marshall" vind je hier een manequin met een "marshall-overall". Ook de "kazuifels" die we kregen op de F1 nemen (tegen de muur) een belangrijke rol in. In dit leven kon ik ook de (lege) champagnefles van DTM-winnaar (in Zolder) Aiello, gehandtekend door Aiello bemachtigen. Ook deze staat op een voorname plaats.
Tijdens mijn bezoek aan Le Mans kocht ik een litho van de Bentley EXP SPEED 8 (Wallace-Leitzinger-van de Poele) met de bedoeling deze op mijn bureel te hangen. Mijn vrouw vond dit stuk echter te mooi om het op een "verborgen" plaats te hangen en zag het liever in de woonkamer. Nadat het mooi werd ingekadert, kreeg het daar een plaatsje. Als vervolg daarop kocht ik een Minichamps model 1/43 van dezelfde auto. Deze staat nu op een schavotje, net onder de litho.

Onze kleinste krijgt nu en dan een geschenkje. Iedereen weet dat hij verzot is op autosport. Meestal zijn deze geschenken raceauto's die hij dan netjes op zijn kamer plaatst. Hij heeft ook reeds beslag gelegd op de modelletjes van vader (enkele van Barrichello). Die staan netjes tussen zijn collectie. In de buurt van deze collectie verzamelt hij ook de zeldzame bekers van papa... En dan vergeet ik nog de brokstukken die hij hier en daar kan bemachtigen...
Eén zaak waarop hij zeer fier is, is een T-shirt waarop hij vorig jaar een dertigtal handtekeningen van piloten en vooraanstaande medewerkers van de FIA liet zetten naar aanleiding van de corso van de 24 uur van Spa. Het is sindsdien nog eens gewassen (omdat het te vuil was). Nu heeft hij zijn mama verboden om het nog ooit te wassen...

Op mijn bureel zou ik het volgende nog willen. Eén muur in de zwart/wit geblokte kleuren, zeg maar Victory-lane of zoiets. Ook loop ik met het idee om op één van die muren een "muurschildering" van een raceauto te laten maken. Misschien een vragen aan Carlos...

C U
Reply With Quote