View Single Post
Old 04-04-2005, 11:58
damamaho damamaho is offline
De Paddock Rookie

Ik ben "gestopt" met serieus handtekening jagen een 5-tal jaren geleden.
Mijn betrachting was van elke nog levende F1 piloot een handtekening te hebben.
Toen ik dus "stopte" had ik van ca 450 verschillende F1 piloten een handtekening.
Ik weet nog de eerste maal dat ik naar Goodwood ging.
Na de eerste dag had ik reeds over 120 handtekeningen!!! En er volgde nog een dag.
Maar ik ben gestopt omdat ik bijna elke nog levende F1 piloot wel eens gezien had, en omdat het quasi onmogelijk was om de nieuwe generatie F1 piloten te bereiken.
Wie ben ik zoal tegengekomen : Fittipaldi, Moss, Stewart, Piquet, Lauda, Hakkinen, Schumacher, Senna (2x), Fangio, Surtees, Brabham, Ickx, Ireland, Patrese, Prost, Berger, Alboreto, Arnoux, Reutemann, Jarier, Alesi, Watson, Mansell, Regazzoni, Jones, Gurney, Nannini, Beltoise, Amon, Scheckter, Tambay, Rosberg,...
De lijst is eindeloos.
Maar het meeste plezier beleef ik aan de mindere goden, de mannen die zich niet konden qualificeren of die maar enkele GPs reden.
Mijn favoriet hierbij is zonder twijfel Perry McCarthy; geweldige vent.
In dit rijtje : Desire Wilson, Amati, Bertaggia, Gary Brabham, David Brabham, Chaves, Ecclestone, Francia, Hattori, Quester, Naspetti, Ligier, Heyer, Herrmann, Inoue, Katayama, ....
Te veel om op te noemen.
Nu verzamel ik dus geen handtekeningen meer, maar steeds als ik naar een circuit ga, of naar Essen, neem ik fotos mee. En ga ik nog steeds op zoek naar ex-F1 rijders.
Vorig jaar in Le Mans heb ik niet echt moeite gedaan, maar ik had toch nog een 75 gesigneerde fotos.
Nu ben ik een stapeltje fots aan't voorbereiden voor de 1000 km van Spa, volgende maand komt de DTM en in Juni gaan we weer naar Le Mans.
Naar Goodwood ben ik niet meer geweest sinds de moderne F1 teams daar zijn.
Die hebben de hele sfeer kapot gemaakt. Het is er nu veel te druk.
Ieder zijn eigen hobby dus, ik hoop maar dat die jonge mannetjes die nog niet veel autosport gezien hebben en niet beseffen dat er een tijd was dat de rijders speciaal naar de toeschouwers gingen om handtekeningen te geven,
beseffen dat de rijders zoveel betaald krijgen omdat er een publiek is dat naar hen opkijkt. Waren er niet zoveel autosport fans, waren de verdiensten ook niet zo groot.
Vriendelijke groeten, DANNY.
Reply With Quote